לא מעט בעלי עסקים שואלים את עצמם, מה ההבדל בין אתר אינטרנט ודף נחיתה. רבים סבורים שמדובר במוצר זהה, אולם אף על פי ששניהם יעילים וחשובים לאין שיעור, לכל אחד מהם יתרונות שעשויים לשרת אותך למטרות שונות.
במאמר הבא נבחן את ההבדלים בין דף נחיתה ואתר אינטרנט, נציג את היתרונות והשימושים של כל אחד מהם ונגדיר מתי כדאי להעדיף אחד מהם או להיעזר בשניהם.
דף נחיתה הוא דף אינטרנט עצמאי, שנוצר במיוחד עבור קמפיין שיווקי או פרסומי. זה המקום בו המשתמש "נוחת" לאחר שלחץ על קישור באימייל, או מודעות מגוגל, יוטיוב, פייסבוק, אינסטגרם, או כל אפיק שיווקי אחר ברשת.
דף נחיתה נועד לתת הצעה – קופון, ספר אינטרנטי, רישום לסדנה וכדו' – ולעודד את המבקרים בו לממש את ההצעה שמוצעת בו. במרבית המקרים דף נחיתה מחובר לאתר אינטרנט, כאשר מטרתו להאיר אלמנטים חיוניים הממוקדים בהמרה, אך הוא יכול לעמוד גם באופן עצמאי. ברוב המקרים הוא לא יכיל כפתורי ניווט או קישורים נוספים, אך בהכרח יכלול כפתור הנעה לפעולה.
אתר אינטרנט כולל מספר דפים מקושרים עם פרטים על העסק שלך. באופן כללי, אתרים עסקיים מסבירים על העסק, השירותים שהוא מספק, המוצרים שזמינים למכירה וכדו'. האתר עשוי לאכלס דפים מיוחדים כמו בלוג עסקי, פורום או פונקציה מסוימת, ומטרתו העיקרית היא לתת תיאור והסברים אודות העסק ודרכי גישה ויצירת קשר לצורך קבלת שירות.
בניגוד לאתר אינטרנט, שנועד פעמים רבות, בין היתר, לעודד את המשתמש לחקור, בניית דף נחיתה מתוכננת לכוון את המשתמש למטרה בודדת המכונה "קריאה לפעולה". יש מגוון רחב של קריאות לפעולה, שנועדו להגדיר למשתמש מה עליו לעשות בלחיצה על כפתור ההנעה: להירשם לניוזלטר או לשירות, להשאיר פרטים, לבצע רכישה, להיכנס לאתר וכו'.
קראו על שיווק באמצעות ניוזלטר.
אם כך, ההבדל העיקרי בין דף נחיתה לאתר אינטרנט הוא המיקוד, שמוביל לעלייה בהמרות והופך את דפי הנחיתה יעילים מאוד לצורכי שיווק. המיקוד בא לידי ביטוי ב- 4 דרכים:
על ידי הנעת המשתמש לפעולה ניתן לכוון אותו אל יעד ספציפי. אפשר לדמות את דף הנחיתה למשפך, שקצהו מכוון אל עבר היעד שאנו מעוניינים לכוון אליו את המשתמש. להבדיל מאתר אינטרנט, שבו הגולש יכול לנוע לדפי אינטרנט אחרים לפי בחירה, בדף נחיתה הגולש מונע למקום אחד בלבד – לאן שיוגדר לו.
דף נחיתה מבטיח מינימום הסחות דעת, שיסבו את תשומת הלב של הגולש מהמסר השיווקי או מהמטרה שלשמה נוצר הדף. לעומת זאת, באתר אינטרנט הוא יכול לטייל בין דפי אתר שונים, להיכנס לקישורים שמצויים באתר וכדו', מה שמרחיק אותו מיעד ההמרה.
על מנת להגדיל את הסיכויים שהמשתמש ינקוט בפעולה ספציפית, מומלץ לשמור עליו מפוקס ולהימנע מפיתויים שעלולים לעורר את סקרנותו ולהסיח את דעתו. קראו בהרחבה על שיפור יחס המרה.
אחד ההבדלים הגדולים ביותר בין אתר אינטרנט לדף נחיתה הוא ההתאמה למסר הבודד, שמספקת חוויית משתמש אופטימלית ומובילה את הגולש להמרה. גם אתר אינטרנט נועד להתאים למסרים של המותג, אך בדף נחיתה ניתן ליישם את המיקוד הדרוש עד לרמת הפיקסל. קראו עוד על שיווק אתר אינטרנט.
שליחת אנשים לדף נחיתה המותאם אישית לכאב או לבעיה שעמם הם מתמודדים עם מסרים ממוקדים, עיצוב מגובש, מידע מותאם, וקריאה יחידה לפעולה הופכים את החוויה לממוקדת ומעניקים מענה מדויק לציפיותיהם מהקליק הראשון.
חוויה ממוקדת וזורמת משאירה פחות מקום להתלבטויות ופחות סיכויים להסחת דעת, יוצרת יותר הזדמנויות להציג את ההצעה שלך ומראה למבקרים שמכבדים את זמנם ותשומת ליבם, כי הם מקבלים בדיוק את מה שהם זקוקים לו. כל אלו מסתכמים בחוויה הרבה יותר משכנעת.
ובונוס קטן, ככל שדף הנחיתה מותאם אישית ורלוונטי יותר למודעה שלך, כך גוגל תתגמל אותך באמצעות ציון איכות גבוה ועלות נמוכה יותר לקליק.
חוויה מותאמת אישית כמו זו שנוצרת בדף נחיתה מתאימה גם למיקוד קהל מדויק יותר. ניתן לשכפל, לשנות או לבצע בדיקות A/B כדי להגיע אל קהלים שונים ולחדד את המסר שרלוונטי עבורם.
דף נחיתה הוא כלי יעיל לשיווק ממוקד ולהכוונת הגולשים לביצוע פעולה ספציפית. אתר אינטרנט לעומתו, מכיל מגוון פונקציות ופיסות מידע שמשרתים צרכים אחרים של הגולש ושל בעל העסק.
באמצעות דפי האתר השונים, ביניהם דף אודות, צור קשר, דף שירותים וכו' ניתן להסביר באופן מפורט במה העסק שלך עוסק, אילו ערכים הוא מטפח ומה הוא מציע. אתר האינטרנט של העסק יכול לתת מענה לשאלות הנפוצות שיש ללקוחות לגבי העסק וסוג השירות שהוא נותן ולספק אפיקי התקשרות שונים.
לעומת דף נחיתה שנועד למכור רעיון, מוצר או שירות, אתר אינטרנט לעסק נועד לספק מידע ואמצעים ולא בהכרח למכור.
עבור משתמשים שמחפשים את השירות או המוצר שהעסק שלך מספק, האתר יכול לספק מידע רלוונטי נוסף, שיסייע להם לבצע רכישה חכמה יותר, שמותאמת לצרכים שלהם באופן אישי. אם המשתמש לא בטוח מה בדיוק הוא צריך או מתלבט, הוא יכול לקבל החלטה מושכלת לאחר שקיבל מידע מפורט באתר.
אתרים שונים מאפשרים לגולשים לבצע רכישות מקוונות, לקבל מדריכים דיגיטליים או להוריד מחקרים שונים. באתרים מסוימים קיימות פונקציות מותאמות אישית שמשרתים את המודל העסקי, מספקים שירות או משרתים את לקוחות העסק או צוות העובדים.
כמו שבונים תוכנית אדריכלית לבית, כך מתכננים אפיון לאתר אינטרנט. האפיון של האתר נועד לעשות סדר מחשבתי ולהגדיר את כל מה שיוצג באתר ומטרותיו.
אם הגעת עד כאן, יש לך מספיק מידע כדי לדעת האם נחוץ לך דף נחיתה או אתר אינטרנט, ואם נראה לך ששניהם נחוצים לך, יכול להיות שזה נכון.
אנחנו כאן כדי לסייע לך בהגדרת הצרכים של העסק שלך ולייעץ באשר למה שהכי נכון לו.
מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?
צרו קשר עכשיו ונצא לדרך