האם אי פעם מצאת את עצמך מזפזפ שעות מול הטלוויזיה ולא מוצא שום דבר מעניין לראות, למרות שיש לך יותר מ-100 ערוצים? את אותו פרדוקס לא מעט אנשים חווים גם ברשת, שם הוא משמעותי הרבה יותר נוכח הכמות העצומה והגדולה של תוכן אינטרנטי.
טאבולה ואאוטבריין הן פלטפורמות מבוססות אינטרנט, המנסות ליצור פתרון בשוק התוכן המקוון.
התיוג של "תוכן שאולי תאהב", מסביר הרבה על הפילוסופיה העסקית שלהן. המלצה וחיבור של אנשים לאתרים שעשויים להדהד אותם הם ליבת העיסוק של הפלטפורמות האלו. השירות פונה לקהלים שאינם יודעים מה הם מחפשים, ורוב משתמשי האינטרנט הרגילים, כולל משכילים, "נופלים" לעתים קרובות בקטגוריה זו.
מייסד טבולה, אדם סינגולדה, בראיון לפורבס הגדיר זאת כך: "הבנתי שיש שלוש דרכים שבהן אנשים יכולים לצרוך תוכן":
(1) חיפוש - אם הם ידעו מה הם מחפשים ויוכלו להקליד אותו.
(2) שיתוף - אם חבר שלהם שיתף אותו.
(3) אופורטוניסטים – משתמשים שפשוט היו בדף, או שהם במקרה פתחו את המסך שלהם. הייתי מאוד נלהב לפתור את החלק השלישי ולחבר אנשים ברחבי העולם עם תוכן שהם עשויים לאהוב.
למעשה, טאבולה ואאוטבריין חותרות להיות ההיפך מתוצאות מנועי החיפוש. בעוד שמנועי החיפוש מספקים בדיוק את מה שהמשתמש מחפש, פרסום בטאבולה ואאוטבריין מתבצע על ידי המלצות תוכן יזומות בהתבסס על העדפות המשתמש, אשר, בתורן, מבוססות על אלגוריתמים מתוחכמים משלהן.
נניח שאתם מטיילים בטיילת מלאה במסעדות. כולן נראות נפלא, ומציעות מגוון רחב של טעמים וחוויות קולינריות.
אם הגעתם במטרה לאכול אוכל אסייתי, כנראה שתהיו מכווני מטרה, ותדעו בדיוק לאן פניכם מועדות. אולם, אם אכלתם בעבר אוכל אסייתי, אתם עשויים לאהוב סגנונות אוכל נוספים מן המזרח. הסיכוי שתרצו להתנסות ולאכול במסעדה שטרם הכרתם יגדל אם מארחת חיננית תפנה אליכם ותציע לכם את תפריט הטעימות החדש או את מנת היום של השף.
כך בדיוק עובדת השיטה של אאוטבריין וטאבולה, שמציעות למי שהתנסה בתוכן מקוון, תוכן דומה, שהוא עשוי לאהוב. אם נשווה את הסועדים מהדוגמה שהצגנו למשתמשים ברשת, הרי שמי שמגיע למסעדה אסייתית הוא הגולש שמקיש שאילתא בגוגל, ואילו מי שמציעים לו להתנסות במשהו חדש, הוא הגולש שנתקל ב"תוכן אתה עשוי לאהוב".
אלא שברשת הרבה יותר קל לתפוס את המשתמשים. יותר ויותר אנשים מבלים שעות רבות יותר באינטרנט, וכל מה שנדרש מהם כדי לקרוא את התוכן של המפרסם הוא נגיעה במסך. משמעות הדבר היא, שמה שבאמת נחוץ כדי להביא גולשים נוספים אל התוכן שמפרסמים ולאתר האינטרנט הוא כותרת מושכת, מסקרנת או כזו שמעוררת בגולשים רגש מסוים.
הבנת נכון, המפרסמים בטאבולה ואאוטבריין יכולים להרוויח הרבה מאוד תנועה, חשיפה והמרות על ידי פרסום תוכן שהמשתמשים "עשויים לאהוב". בשורה התחתונה, זה בא לידי ביטוי בתנועה שמגיעה לאתר המפרסם, בלקוחות חדשים בעסק, מוניטין ובהרבה מאוד כסף.
עבור מה שהפלטפורמות האלו נועדו לתת למפרסמים, הן גובות עמלת קידום מוצרים/ מפרסמים של תוכן ומשתפות חלק מהאחוז שלהן עם האתרים שמפרסמים עבורן את התוכן. לא ידוע מה האחוז המשולם לבעלי אתרים וההערכות הספקולטיביות משתנות, אך בהתחשב בחדירה הגבוהה לפורטלים פופולריים, ההנחה היא שהן מספיק אטרקטיביות כדי לשמור על מפרסמים כאלה מעורבים, ומי שמרוויחים מזה הכי הרבה הם העסקים שמפרסמים את התוכן.
טאבולה ואאוטבריין אולי עלו על רעיון מבריק ודרך נפלאה לשיווק באמצעות תוכן, אך הן מתמודדות עם לא מעט אתגרים. להלן העיקריים שבהם:
כדי לעקוף את הבעיות וההאשמות הללו, עסקו מיטב המוחות בשיפורים טכניים אלגוריתמיים, כולל גילוי נאות המוצג מיד, מה שמאפשר להגן על תוכן בהתבסס על בחירות המשתמש. כך למעשה המשתמשים מודעים לתוכן שהם עומדים לצרוך והופכים להיות צרכני תוכן פעילים, שבוחרים לצפות בתוכן שמוצע להם.
עולם שיווק התוכן התפוצץ בשנים האחרונות כאשר 89% ממשווקי B2B משתמשים בשיווק תוכן לקידום העסק. הסיבה לכך היא, באופן לא מפתיע, המעבר למדיה המקוונת, ולמובייל בפרט, שהביאה את הקהלים השונים לצרוך הרבה יותר תוכן. לכן, מותגים גדולים וקטנים מבקשים להיחשף לקהלים שלהם היכן שהם נמצאים, ולמשוך אותם ממרחבי הרשת אל הזירה המקוונת העסקית שלהם – אתר האינטנט או החנות המקוונת שלהם.
סיבה נוספת להיעזר בשיווק תוכן מסוג זה היא, שהצרכנים כבר לא מתעניינים בפרסומות. למעשה, אנשים סומכים על מודעות טקסט פחות מכל אמצעי תוכן אחר, במיוחד בנייד. יתרה מכך, ברשימת המדיומים המהימנים, כתבות תוכן גברו על מודעות בכל הערוצים המסורתיים, כולל טלוויזיה, רדיו, שלטי חוצות, עיתונים ומגזינים.
חשוב לציין שלפני שמתחילים פרסום באאוטבריין וטאבולה יש להיות בעלי ניסיון בהבנה הטכנית של המערכות, בניית קהלים, פיקסלים ולהבין איך להביא את הפלטפורמות למינימום ניצול תקציב ומקסימום המרות (לידים, מכירות בהתאם ליעד המפרסם) אחרת אנחנו נזרוק כסף לחינם ללא ותוצאות.
עם עבודה נכונה, ניתן להביא תוצאות מאוד יפות, בין אם זה בעלויות הקלקה או במחירי הלידים או המכירות. שילוב הפלטפורמות האלו עם הפלטפורמות המסורתיות כמו גוגל או פייסבוק יביא לתוצאה האופטימלית ביותר שניתן להגיע באינטרנט.
שיווק באמצעות תוכן יכול להניב יתרונות רבים למשווק, אך הוא מצריך עבודת תשתית, שתבטיח מימוש פוטנציאל מקסימלי.
מכיוון שמטרת השיווק היא להגדיל את ההמרות והתנועה באתר, לפני שמתחילים לשווק חייבים לוודא שהאתר מבטיח חוויית משתמש ברמה הגבוהה ביותר.
מותג שמבקש להיחשף באופן שטאבולה ואאוטבריין מאפשרות, חייב להיראות במיטבו, ולכן חשוב לשים דגש על כל מאפיין רלוונטי באתר, כולל עיצוב ומיתוג האתר, זמני הטעינה, עבודת קופי מדויקת וממירה, התאמות לנייד ועוד. קראו עוד על אפיון אתר אינטרנט.
שיווק באמצעות תוכן הוא חלק בלתי נפרד מאסטרטגיה שיווקית שכל עסק חייב לאמץ בימינו. רובם הכולל של המשתמשים נמצאים ברשת, שם הם מחפשים מידע, מוצרים ושירותים, והם מוכנים לצרוך תוכן שלא היו מוכנים לצרוך מחוץ לזירה הדיגיטלית, שם קל לתפוס את תשומת ליבם, אם מגישים להם את התוכן הנכון בעטיפה הנכונה.
אאוטבריין וטבולה מאפשרות לתפוס את האפורטוניסטים ברשת, קהל הצרכנים הפוטנציאלי שיכל לחמוק ממך. יחד עם זאת, הן מציעות מגוון יתרונות רחב שכל עסק חייב לנצל, והיום יותר מתמיד.
מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?
צרו קשר עכשיו ונצא לדרך