למה דווקא בזמן המלחמה כדאי לכם לשווק בטיקטוק ואיך תנצלו את יתרונות האלגוריתם לחשיפה נרחבת?
אלגוריתם TikTok הוא הדלק שמזין את עמוד For You הממכר ביותר של הפלטפורמה. בעוד שרבים חוששים לשווק במהלך ימי הלחימה, דווקא עכשיו, פרסום בטיקטוק כדאי לכולם. גלו כיצד לנצל את הכוח של הפלטפורמה וכל יתרונות האלגוריתם שלה. הנה כל מה שהמותגים צריכים לדעת על איך האלגוריתם של TikTok עובד, ואיך אתם יכולים לעבוד איתו כדי להגיע לחשיפה נרחבת ולהפוך לדבר הכי חם ברשת, אפילו עכשיו.
נדגיש, שגם כעת, בימי מלחמת "חרבות ברזל" חיוני לשווק ולפרסם את העסק, במיוחד ברשתות החברתיות אליהן רבים פונים לצורך אסקייפיזם. כדי לדעת מה ההבדל בין שיווק לפרסום כתבנו מאמר נוסף, אך כדי שתדעו איך לנצל את הפלטפורמה האדירה שהפכה את עולם השיווק בדיגיטל, המשיכו לקרוא.
האלגוריתם של TikTok הוא מערכת המלצות הקובעת אילו סרטונים יופיעו בעמוד For You (המיוחד והמותאם ביותר) של כל משתמש.
אין שני משתמשים שיראו את אותם סרטונים בדף For You שלהם, והסרטונים שתראו עשויים להשתנות עם הזמן בהתבסס על העדפות הצפייה שלכם ואפילו בהתבסס על המצב הנפשי הנוכחי שלכם. אם שקלתם לצאת עם קמפיינים בטיקטוק, כדאי שתבינו איך כל זה עובד.
"זרם של סרטונים שנקבע לפי תחומי העניין שלך, מה שמקל על מציאת תוכן ויוצרים שאתה אוהב... מופעל על ידי מערכת המלצות שמספקת תוכן לכל משתמש שסביר שיעניין את המשתמש המסוים הזה."
עד היום פלטפורמות חברתיות שמרו בסוד את האלגוריתמים שלהן. זה הגיוני מכיוון שמערכת ההמלצות היא טכנולוגיה קניינית שעוזרת להפוך כל רשת חברתית לייחודית. אלגוריתמים הם דרך מרכזית שבאמצעותה רשתות חברתיות מושכות את המשתמשים פנימה ושומרות את תשומת הלב שלהם מבלי שספאמרים ודמויות מפוקפקות אחרות יוכלו לשחק באלגוריתם כדי לקבל יותר תשומת לב ממה שמגיע להם. עם זאת, ככל שאנשים הפכו יותר סקפטיים לגבי הפעולה הפנימית של הרשתות החברתיות, רוב הפלטפורמות חשפו את האופן שבו האלגוריתמים שלהם עובדים. אם אתם שוקלים לפרסם את העסק, בניית קמפיין בצורה נכונה והבנה של האלגוריתם יבטיחו לכם הצלחה מסחררת.
הדף for you ממליץ על תוכן על סמך מספר גורמים, כולל:
בעוד שאותות אינטראקציה של משתמשים מבוססים על האופן שבו הם מתקשרים עם משתמשים אחרים באפליקציה, אותות מידע וידאו מבוססים על התוכן שהמשתמשים נוטים לחפש דרך Discover או Search.
זה יכול לכלול פרטים כמו:
מכיוון שהגדרות המכשיר והחשבון מבוססות על בחירות חד פעמיות ולא על מעורבות אקטיבית, אין להן השפעה רבה על מה שהמשתמש רואה בפלטפורמה כמו אינטראקציה של משתמשים ואותות מידע וידאו.
חלק מהגדרות המכשיר והחשבון הכלולות באלגוריתם TikTok הן:
והנה החדשות הטובות לכל מי שעושה את צעדיו הראשונים בעולם השיווק בטיקטוק, או לאלה שעדיין לא בנו בסיס עוקבים גדול. טיקטוק אינו מבסס המלצות על ספירת עוקבים או על היסטוריה של סרטונים קודמים בעלי ביצועים גבוהים. סביר להניח שחשבונות עם יותר עוקבים יקבלו יותר צפיות מכיוון שאנשים מחפשים באופן פעיל את התוכן הזה. עם זאת, אם יש לכם בידול שיווקי, ואתם יוצרים תוכן נהדר שמדבר ישירות לקהל היעד שלכם, יש לכם סיכוי גדול לנחות בדף For You של הקהל הזה כמו חשבון טיקטוק שיש לו סרטונים ויראליים קודמים.
חשוב למצוא קהילות קיימות לעסוק בהן בכל הפלטפורמות החברתיות, אבל אופיו של אלגוריתם ההמלצות של TikTok הופך את זה לחשוב עוד יותר. הסיבה לכך היא שבניגוד לרשתות חברתיות אחרות, שבהן אנשים מבלים חלק ניכר מזמנם במעורבות עם חשבונות שהם כבר עוקבים אחריהם, TikTokers מבלים את רוב זמנם בעמוד For You.
אם אתם יכולים להתחבר לקהילה קיימת - או תת-תרבות - סביר יותר שתגיעו לקהל הנכון. למרבה המזל, תת-תרבויות TikTok מתאספות סביב האשטאגים.
הבנת תת-התרבות החשובה ביותר שלכם יכולה גם לעזור לכם ליצור תוכן שמתחבר בצורה אותנטית ל- TikTokers, ליצור אמינות רבה יותר, נאמנות למותג ואפילו יותר חשיפה. משתמשי TikTok רוצים שהמותגים ינקטו בגישה זו. תובנות הקהל של TikTok יכולות לעזור לכם למצוא את תת התרבות שלכם על ידי זיהוי קטגוריות העניין וההאשטגים הרלוונטיים ביותר לקהל שלכם.
TikTok זז מהר. זו לא הפלטפורמה שתדרוש מכם הקדמה לפני שאתם מגיעים לעיקר, בדיוק להיפך. ההוק לסרטון שלכם צריך לעורר השראה בצופים כך שיפסיקו לגלול.
משכו תשומת לב והראו את הערך של צפייה בשניות הראשונות של ה- TikTok שלכם. באופן ספציפי, 2 השניות הראשונות הן קריטיות להיזכרות ולמודעות למותג.
יצירת תוכן עבור מילות המפתח והאשטאגים שאנשים מחפשים מאפשרת להציג את התוכן שלכם בפני אנשים שמחפשים באופן פעיל תוכן ספציפי בפלטפורמה.
TikTok הרחיבה לאחרונה את האורך המרבי של כתוביות ל- 2,200 תווים. הנדל"ן הנוסף הזה נותן לכם הרבה מקום לעבוד עם מילות מפתח שיעצימו את ה- SEO שלכם. כמובן, הכיתוב שלכם הוא לא המקום היחיד לכלול בו מילות מפתח. TikTok יכול גם לאסוף אותם מהקול או שכבת הטקסט שלכם.
זה צריך להיות מובן מאליו, נכון? אתם לא צריכים שום ציוד מפואר - למעשה, הטלפון שלכם הוא הכלי הטוב ביותר ליצירת וידאו אותנטי. מה שאתם כן צריכים הוא תאורה, מיקרופון טוב אם אתם מתכוונים להקליט אודיו, וכמה עריכות ומעברים מהירים כדי לשמור על תנועה של התוכן.
סרטוני TikTok יכולים להיות באורך של 5 שניות עד 10 דקות, אבל כדאי שיהיו תמיד יותר מ- 10 שניות כדי ליצור את הרושם הטוב ביותר. עם זאת, אל תמשכו זמן מיותר. קצב השלמת הווידאו הוא אות חשוב לאלגוריתם, כך שאינכם רוצים שהצופים ינטשו את הסרטון. בנוסף, בהתאם למסרים שאתם רוצים שהקהל שלכם יקלוט מכם, השתמשו בצלילים וקטעי מוזיקה טרנדיים.
למרות שזה חשוב עבור כל פלטפורמות המדיה החברתית, זה נכון במיוחד עבור TikTok. מעורבות פעילה בתוכן שלכם היא אות מפתח לאלגוריתם.
ישנן מספר דרכים לגלות מתי הקהל שלכם פעיל ביותר באפליקציה, העיקריות הן ניתוח טיקטוק בדף יוצר ו- Hootsuite בחשבון עסקי.
כדי למצוא hashtags מגמתיים, עברו אל מרכז הקריאייטיב של טיקטוק, ולחצו על כפתור האנליטיקס שליד כל האשטאג פופולרי, כולל פרטים דמוגרפיים של הקהל ותחומי עניין קשורים.
TikTok הוא לא המקום לתוכן מכופתר ומלוטש מדי.
עכשיו, כשאתם מצוידים בידע שנחוץ כדי להבין מעט יותר על שיווק בטיקטוק - איך עושים את זה נכון, איך מגדילים את הנראות של התוכן, ומה אפשר לעשות כדי להגיע לחשיפה נרחבת כמה שיותר, אל תיתנו לזה רק לשבת בראש שלכם. זה הזמן לפעול!
כדי לעודד אתכם עוד קצת לעשות את הצעד, השאירו פרטים כאן למטה ואנו נספק לכם ייעוץ ראשוני ללא עלות.
מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?
צרו קשר עכשיו ונצא לדרך