פתחתם עסק, ואתם רוצים להתחיל למשוך לקוחות? סיפרו לכם על קידום עסקים, שיווק, פרסום ושאר ירקות ברשת? הבטיחו לכם המרות גבוהות ואתם אפילו לא מבינים מה זה אומר? בקיצור, התבלבלתם. אז באנו לעשות לכם סדר. כל התשובות לשאלות ששאלתם, וגם לאלו שלא ידעתם לשאול, נמצאות במאמר שלפניכם. כשתסיימו לקרוא את המדריך לשיווק דיגיטלי לעסקים קטנים שהכנו עבורכם תדעו לאן לפנות ומאיפה להתחיל.
הזירה האינטרנטית פתחה בפני כל עסק פלטפורמות פרסום ושיווק נגישות ואטרקטיביות, שמאפשרות להגדיל את החשיפה, את המכירות ואת היקף הפעילות העסקית. התואר מותג כבר לא שייך רק לעשירון העליון של המשק, וכיום גם ארגון קטן מתמתג ומשווק כמו הגדולים. בעבר נהגו לפרסם על גבי שלטי חוצות, פלאיירים ועיתונים. המדיה הכתובה הייתה אפיק הפרסום העיקרי, ומאחר והיא הייתה הצינור העיקרי המקשר בין עסקים ללקוחות פוטנציאלים, היא גם תומחרה בהתאם. חסרונה של המדיה הכתובה התבטא בעיקר בפרסום להמונים, שנחשב בעבר ליתרון, אך בעידן הדיגיטלי מסתבר שפרסום ממוקד ואישי הוא הכלי העצמתי ביותר שקיים, כיוון שהוא זה שמגדיל את אחוזי ההמרה (לקוחות פוטנציאלים שמקליקים/ משאירים פרטים/ מטלפנים ומונעים לפעולה, וסיכוייהם להפוך ללקוחות בפועל גבוהים במיוחד). פרסום ממומן מאפשר לעסק למקד את המודעות בפלחי שוק מוגדרים מראש, כך שהמודעות במסגרת הקמפיין ייחשפו אך ורק לקהל שהמודעה רלוונטית עבורו או לקהל שחיפש את המוצר/ שירות שהעסק מציע.
מטורף? גם אנחנו חושבים! כעת, לא רק שמודעות הפרסום קולעות בול במטרה ומגיעות ישירות לקהל שהעסק שלכם מחפש וצריך, גם העלות נמוכה ביחס לעבר, כיוון שבפרסום מסוג זה אתם תשלמו רק עבור החשיפות וההקלקות שהמודעה תקבל.
שיווק בעידן דיגיטלי דורש הרבה יותר עבודה. הוא מצריך חשיבה מחוץ לקופסה, רצף פעולות שנעשה באופן קבוע ותדיר, מקוריות ובעיקר התחדשות בלתי פוסקת. אם בעבר פרסום לעסקים קטנים הצריך עבודת קופירייטינג טובה כדי שהפרסומת תהיה קליטה, אז היום זה ממש לא מספיק. הלקוחות שלכם חשופים בכל רגע נתון להמוני מפרסמים, והם יודעים לסנן אותם באופן יעיל מבלי להתאמץ, אך אם הצלחתם לגעת בהם, הם יבואו עד אליכם ואפילו יבקשו שתזינו אותם עוד! לשם כך אתם זקוקים למשרד פרסום דיגיטלי, שמתמחה בייצור רעיונות לשיווק העסק ברשת, כזה שמצליח לצאת מהקווים ולראות כמה צעדים קדימה, לייצר תוכן איכותי ובעל ערך ולמשוך את המשתמשים כמו שהצוף מושך את הדבורה אל הפרח.
לעסקים מתחילים או כאלו עם תקציב פרסום נמוך מומלץ להתחיל בדף עסקי בפייסבוק, הרשת החברתית, ששינתה את כל הרגלי הגלישה, וכמעט כל עסק או חברה, בכל סדר גודל, נעזרים בה על מנת להגיע אל כמה שיותר לקוחות פוטנציאלים. קידום ממומן בפייסבוק מאפשר לפלח קהלים על ידי מיקום, גיל, מין, תעסוקה, השכלה, תחומי עניין ועוד, ואם זה לא מספיק, רשת האינסטגרם, שכבשה את הדור הצעיר, נרכשה על ידה, והפרסום באחת מקדם את הפרסום בזולתה, ומכל הטוב הזה יוצאים נשכרים המפרסמים. זה ברור כשמש, שיווק בפייסבוק לעסקים קטנים הפך להיות אחד מאבני היסוד עליהם מושתתות פעולות השיווק בעסק, וכולם רוצים להיות שם. תכל'ס, שווה לכם להופיע שם! הפרסום בפייסבוק נכון עבור כל עסק מתחיל, מכיוון שאינו מצריך דפי נחיתה או אתר אינטרנט, שיכולים להיות רלוונטים בהמשך, אך במקרים רבים לא הכרחיים בשלב הראשוני.
אם שמעתם על פרסום בגוגל אדוורדס ולא הייתם בטוחים במה מדובר, עכשיו זה יהיה לכם ברור: גוגל מאפשר להציג עסקים על גבי מודעות פרסום, המופיעות מעל ומתחת לתוצאות החיפוש המוצגות לגולש. את המודעות גוגל מציג אך ורק בהתאם להגדרות חיפוש שנקבעות מראש על מנת שניתן יהיה להגיע אל קהל יעד שמתאים לפרסום. לדוגמא, אם חנות פרחים ביפו רוכשת מודעת פרסום בגוגל, היא תרצה להיחשף עבור גולש שמחפש אחר משלוח פרחים בעיר בה היא ממוקמת, ולא בטבריה או באילת. שיטה זו נפוצה מאוד עבור פרסום באינטרנט לעסקים קטנים, ובה המפרסם מקבל חשיפה רלוונטית ומשלם עבור כל הקלקה, אך על מנת שהפרסום יהיה אפקטיבי, חשוב לחקור אילו מילות חיפוש קהל היעד מקליד על מנת להגיע אל השירות או המוצר שהעסק מציע.
יועץ שיווק באינטרנט, שמתמחה בקידום אתרים, יכול לסייע לכם במציאת מילות המפתח הפופולריות ביותר בקרב הקהלים שלכם.
הפרסום הממומן בגוגל יכול להיעשות גם באמצעות רשת המדיה שבה המודעות של העסק מפורסמות באתרים רלוונטים לנושא העסק, לדוגמא אם מדובר במסעדה בתל אביב, ניתן למקד את הפרסום ולהגיע אל קהל יעד רלוונטי הגולש באתרים שקשורים לאוכל ובכך הקהל יהיה חשוף למודעות הפרסום של המסעדה עם אחוזים מאוד גבוהים של הקלקה והגעה לדף היעד. המודעות ימוקמו כבאנרים בתוך האתרים עצמם.
יתרונות 2 השיטות הללו מתבטאים בבחירת קהל יעד מותאם עבור המודעה המתפרסמת, יצירת מודעות ייחודיות עבור מילות חיפוש, בנית תקציב יומי מוגדר, מעקב אחר המרות ושינוי קמפיין או השקת קמפיין חדש בקלות יחסית. עם זאת, נדרש תחקיר מעמיק עבור מילות החיפוש שנכונות לעסק, ולשם כך מומלץ להיעזר בחברה מיומנת, שמכירה את העבודה. על כך עוד נדבר בהמשך.
אבל בואו נשים את כל מה שאמרנו לרגע בצד, כי פרסום עסקים באינטרנט הוא תחום דינמי. היום כללי המשחק השתנו, ואף על פי שהרשת החברתית וגוגל הן שחקניות סופר מרכזיות בכל המשחק הזה שאנחנו קוראים לו שיווק בדיגיטל, המטרה העיקרית של הפרסום בכל אחת מהן, ובכל אחת מהדרכים לפרסום ושיווק באינטרנט שנציין בהמשך, היא למשוך את המשתמשים אל אתר האינטרנט שלכם!כן, פעם יכולנו לומר שאתר אינטרנט אינו הכרחי עבור פרסום באינטרנט לעסקים קטנים,
לפחות לא בתחילת דרכם, אבל עם כמות מפרסמים כל כך גדולה שצצים מכל מקום ברשת, הסחות הדעת רבות מידי, והמשתמשים עוברים ממפרסם אחד לאחר ממש כמו באולם תצוגה.
קידום עסקים על ידי שיווק אינטרנטי חייב להתחיל בבניית נכסים דיגיטליים, שכוללים אתר אינטרנט ואחר כך דפים עסקיים ברשתות החברתיות. המטרה היא להשתמש בכל נכס דיגיטלי מחוץ לאתר ללכידת משתמשים חדשים על ידי תוכן בעל ערך עבורם ולמשוך אותם אל אתר האינטרנט של העסק, שהוא המרחב הדיגיטלי בו אתם רוצים שהם יישארו.
בעבר אתרי אינטרנט היו כרטיס ביקור עבור העסק, אך כיום הם משמשים למזיני תוכן למשתמשים, יוצרים בקרב הגולשים נאמנות למותג ואפילו מגדילים את האינטראקציה עם המשתמשים ואת מכירות העסק כמובן. לכן כל בניית אתר מתחילה בבניית תוכנית שיווקית לעסק.
כל מי ששואל את עצמו איך לפרסם עסק חדש ואיפה מתחילים שיווק לעסקים קטנים, צריך לפנות למומחה שיווק עסקים באינטרנט לצורך בניית תוכנית, שמושתת על אסטרטגיה נכונה, ומכוונת את מאמצי השיווק אל אפיקי הפרסום הנכונים לכל עסק. הנה עוד כמה אפיקי פרסום דיגיטלי לעסקים, שכדאי לכם לכלול באסטרטגיית השיווק שלכם:
דרך נוספת לקידום העסק בגוגל מתמקד בתוצאות ארוכות טווח, והכוונה היא לקידום אורגני, כזה שמאפשר להגדיל את כמות המבקרים באתר גם בעוד שנה ויותר מזה. התהליך דורש סבלנות ואורך רוח, אך קידום אתרים לעסקים קטנים הוא כמעט בגדר חובה, מאחר והוא יסייע לכם להתברג במיקום גבוה במנוע החיפוש מבלי להשקיע כסף עבור כל הקלקה. על מנת להשיג תוצאות טובות ואפקטיביות בקידום האורגני מומלץ מאוד לפנות אל חברה לקידום אתרים, שתדע להפיק עבורכם תוכן איכותי ורלוונטי, ולקדם אותו במקומות הנכונים ברשת.
מגוון הדרכים לשיווק דיגיטלי הוא רחב. לפניכם הדרכים המומלצות והאפקטיביות עבור מרבית העסקים:
- פרסום על גבי המפות של גוגל (Google Maps), שמסייע לגולשים לאתר את מיקום העסק ולהגיע אליו בקלות ברכב, ברגל או בתחבורה ציבורית.
- לעסקים עם תקציב נמוך יחסית מומלץ לתחזק בלוג, העוסק בתחום העסק. בבלוג ניתן לחשוף את הגולשים למידע מקצועי, טיפים ומדריכים, שיעניקו לגולש ערך מוסף, יבנו אהדה והתעניינות ואף יסייעו בקידום העסק במנועי החיפוש. בלוג המכיל תכנים איכותיים ורלוונטים עבור הגולשים יסייע לאסוף קהל עוקבים, כשהסבירות שיהפכו ללקוחות פעילים הינו די גבוה.
- דרך נוספת לקידום העסק במנועי החיפוש, המתאפיינת בעיקר באותנטיות שבה, היא קידום סרטונים ביוטיוב. זה מעניין, זה טבעי וזה ממש עובד! סרטוני אוירה, סרטוני הדרכה ואפילו המלצות של לקוחות יכולים להיות עוצמתיים ביותר עבור קידום העסק שלכם.
יש לנו עוד כמה שיטות בהן אנו משתמשים עבור שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים. אפשר לשווק במיילים, אפשר לקדם כתבה באאוטבריין, ועוד אינספור דרכים שצצות חדשות לבקרים, כי המדיה הדיגיטלית משתנה ללא הרף, מתחדשת ומתעדכנת, ואנחנו איתה. בחברת Digitwow שמתמחה בקידום עסקים באינטרנט, קיבצנו את מיטב המוחות בענף, מוטרפי דיגיטל, שחקני נשמה כאלו שבאמת אוהבים להצליח עבור כל לקוח, אבל לפני שתחליטו כיצד אתם רוצים לעשות את זה ולא פחות חשוב, במי להיעזר לשם כך, חשוב לנו שתדעו, שלעסק שלכם יש את כל הסיכויים להצליח! הזירה הדיגיטלית נותנת לכולם הזדמנות, ממש כמו אמריקה, אתם רק צריכים את האנשים המקצועיים והיצירתיים, שיקחו אתכם יד ביד, וידעו לעשות את זה נכון על מנת לחסוך לכם הוצאות כלכליות מיותרות ולהביא לכם תוצאות אפקטיביות משיווק ופרסום באינטרנט!! האם שמעתם על קורס שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים שלנו?
אז אנחנו מקווים שעשינו לכם סדר בבלאגן, ואם הגעתם עד לכאן, סימן שאתם מוכנים להיכנס בזה בכל הכוח. אנחנו מזמינים אתכם להשאיר פרטים, ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם לתיאום פגישה, בה נשרטט עבורכם את אסטרטגיית השיווק שמותאמת לעסק שלכם, כי קידום עסקים זה מה שאנחנו עושים הכי טוב!
מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?
צרו קשר עכשיו ונצא לדרך