שיווק של מוצר או שירות חדש דורש אסטרטגיה חכמה, במיוחד כשמדובר במשהו ייחודי כמו מכירת זכיינות לעסק אוטומטי – כזה שדורש רק השקעה כספית עם מינימום התערבות. במקרה הזה, עבדנו עם חברה שמציעה עסק מוכן בתחום המזון שמייצר הכנסה פאסיבית, ומטרתנו הייתה להגיע למשקיעים פוטנציאליים שיבינו את היתרון הענק שבו: עסק שדורש רק השקעה כספית ללא צורך בניהול יומיומי.
כדי לבנות קמפיין לידים חזק ומדויק, היה לנו ברור שאנחנו צריכים להתחיל את הקמפיינים הראשונים שלנו במטא, שם נוכל לטרגט באופן מדויק את קהל היעד שלנו עד רמת הסרטונים שאליהם הוא היה מעורב ונוכל ליצור קריאייטיב חזק. היה לנו ברור שתוך כדי התהליך נצטרך לבצע חידוד למסרים, לבדוק את איכות הלידים, ולבצע אופטימיזציה מתמדת. מה שהתחיל כקמפיין ניסיוני הפך במהרה להצלחה אדירה שהניבה החזר השקעה (ROI) מרשים. ככה עשינו את זה:
השלב הראשון של כל קמפיין הוא פילוח קהל היעד, עוד לפני שבנינו את הקריאייטיב, הבנו שיש שלושה סוגים של קהלים רלוונטיים לעסק הזה. כל אחד מהם הגיע מנקודת מוצא שונה, ולכן נדרשו לנו מסרים שונים ואסטרטגיית שיווק שונה לכל אחד.
הקהל הראשון שלנו היו צעירים בני 25-40 שעובדים כשכירים לרוב בעבודות מכובדות עם שכר גבוה, אך עדיין נשארים במסגרת של עבודה מ־9:00 עד 17:00. הם לא רוצים לקחת סיכונים גדולים, אין להם ידע רצון יכולת והרבה זמן פנוי להתעסק בניהול עסק, אבל יש להם כסף שהם מוכנים להשקיע כל עוד זה בטוח.
לכן, הדגשנו בפניהם שהעסק הזה לא דורש מהם השקעת זמן וניהול עובדים, שהכול מנוהל אוטומטית, ושיש כאן פוטנציאל לרווחים פאסיביים. המסרים שלנו היו: "תנו לכסף שלכם לעבוד בשבילכם מבלי לעבוד מ9-5" או "נמאס לכם כבר מהמירוץ של 9-5? – שוברים את התבנית היום".
הקהל השני שלנו היה גברים ונשים מעל גיל 50, כאלה שכבר חסכו כסף במהלך חייהם, מחפשים דרך חכמה להשקיע אותו מבלי סיכונים מיותרים, ולאו דווקא רוצים להקים עסק שדורש מהם עבודה יומיומית. הם מחפשים פתרון שיביא להם הכנסה נוספת בלי "לשבור את הראש".
עבורם, הדגשנו שהעסק הזה מנוהל במלואו ואין צורך בידע טכנולוגי מתקדם או ניסיון בתחום, אלא רק סכום להשקעה ויכולת ליהנות מרווחים פאסיביים. המסר שלנו היה: "השקעה חכמה להבטחת העתיד הכלכלי שלכם".
הקהל השלישי היה שונה לחלוטין – צעירים בתחילת דרכם או בין עבודות שמחפשים כל הזמן הזדמנויות חדשות בעולם היזמות. הם מחפשים דרכים להרוויח כסף מעסקים אוטומטים, כבר מכירים קונספטים כמו דרופשיפינג, אמזון, שופיפיי ויוטיוב, ומבינים את הכוח של אוטומציות.
כאן הפנייה הייתה ממוקדת יותר: "תפסיקו לחפש – הנה הדרך שלכם להקים עסק אוטומטי מבלי להתעסק בניהול היומיומי". הדגשנו שהעסק הזה מאפשר להם להיכנס לעולם היזמות בלי צורך בלמידה אינסופית או השקעה בזמן.
המסרים הכתובים למעלה הם רק דוגמאות מתוך סדרת מודעות עם סוגי קראיטייב ומודעות שונות שבנינו לכל קהל ושיפרנו באופן שוטף. לאחר שהרצנו את הקמפיינים הראשונים במטא, התחלנו לבדוק את איכות הלידים שהגיעו. עשינו זאת על ידי שיחות עם הלקוח, שהעביר לנו מידע על השיחות הראשונות שלו עם הלידים:
כך יכולנו להבין אילו מודעות, מסרים, וכיווני קופי עבדו טוב יותר ומה דרש שיפור. ביצענו A/B Testing , שינויי נוסח במסרים, התאמות בדפי הנחיתה ובקריאות לפעולה.
אחרי שלב הניתוח והשיפורים, הקמפיין התחיל להניב תוצאות מדהימות. ה-ROI היה גבוה במיוחד, והלקוחות התחילו לסגור עסקאות במספרים מרשימים. הבנו בדיוק אילו מסרים עובדים, לאיזה קהל כדאי להשקיע יותר, ואיפה כדאי לצמצם.
ברגע שהגענו למודל רווחי ויציב במטא, הרחבנו את הפעילות לפלטפורמות נוספות כמו טיקטוק, גוגל וטאבולה, בנוסף התחלנו לעבוד עם משפיענים שהביאו קהל נוסף של מתעניינים חמים.
✅ פילוח קהל מדויק הוא המפתח להצלחה – כשמבינים את המניעים והחששות של כל קהל, אפשר לדבר אליו בשפה שמתאימה לו.
✅ A/B Testing קריטי – לא מסתמכים על תחושת בטן, אלא בודקים מה באמת עובד.
✅ איכות הלידים חשובה יותר מכמותם – עדיף 50 לידים איכותיים על פני 500 לידים לא רלוונטיים.
✅ אופטימיזציה מתמדת מביאה להחזר השקעה גבוה – שיפור קמפיין לא עוצר אף פעם.
הקמפיין הזה היה אחד מהמוצלחים ביותר שביצענו, והוא המחיש לנו עד כמה עבודה נכונה יכולה להוביל לתוצאות יוצאות דופן. מה שהתחיל כרעיון לשיווק עסק אוטומטי הפך במהרה לפרויקט מתוכנן היטב, עם פילוח מדויק, מסרים חכמים, ומערכת בדיקות ששיפרה את הביצועים בכל שלב. השימוש ב-A\B Testing יחד עם מעקב צמוד אחר איכות הלידים, אפשר לנו לא רק להגיע ללקוחות פוטנציאליים, אלא לוודא שהם באמת מתעניינים ושבשלב מסוים יהפכו למשקיעים בפועל.
התהליך הזה לימד אותנו עד כמה חשובה ההתאמה האישית של המסרים לקהלים שונים. כל קהל הגיב בצורה אחרת לאותו המוצר, וההבנה הזו סייעה לנו לשפר את הקריאייטיב, לשנות את הגישה ולהציג את העסק בצורה שתתאים לכל סוג של משקיע. בעוד שהצעירים השכירים חיפשו ביטחון כלכלי ללא ויתור על מקום העבודה, המבוגרים מעל גיל 50 התעניינו יותר בהשקעה סולידית לטווח ארוך, ואילו היזמים הצעירים רצו למצוא את ההזדמנות הדיגיטלית הבאה שלהם.
היכולת שלנו לזהות את הצרכים של כל קהל ולהתאים להם מסרים שונים הייתה המפתח להצלחה. אבל זה לא נגמר כאן. לאחר שהגענו להחזר השקעה מטורף, הבנו שיש כאן מודל שניתן לשכפל, לשפר ולהרחיב. הפוטנציאל של קמפיין כזה לא נעצר בפלטפורמה אחת או בקהל אחד – הוא יכול להתרחב לפלטפורמות נוספות, להגיע דרך שיתופי פעולה עם משפיענים, ולנצל עוד ועוד ערוצי שיווק שיגדילו את כמות הלידים האיכותיים.
הלקח המרכזי שלמדנו הוא שהצלחה בשיווק דיגיטלי היא לא עניין של מזל, היא תוצאה של אסטרטגיה ברורה, בדיקות בלתי פוסקות וניתוח מעמיק של הנתונים. כשהשיווק מבוסס על דאטה, אפשר להגיע רחוק, להשיג תוצאות משופרות בכל פעם מחדש, ולהפוך כל קמפיין למכונת לידים משומנת. זה בדיוק מה שעשינו כאן, וזה בדיוק מה שנמשיך לעשות עבור לקוחות נוספים.
מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?
צרו קשר עכשיו ונצא לדרך