עדכון המערכת של גוגל בנושא מהירות טעינת האתר יצא בשנת 2010. גוגל הודיעה שהזמן שמבקר באתר שלכם צריך לחכות עד שהדף עולה (זמן טעינה) הופך לפקטור משמעותי בדירוג האתר בגוגל. זמן הטעינה האידיאלי לאתרים הוא 3 שניות.
לטעינת הדפים באתר יש השפעה על חווית המשתמש של הגולשים. חווית משתמש לא טובה תעלה לכם באובדן הכנסה אם הגולשים צריכים לחכות יותר מדי כדי להשיג את מה שהם מחפשים. לכן, אם האתר שלכם נפתח לאט, הם פשוט יסגרו את האתר שלכם ויעברו לאתר הבא ברשימה. יש 6 גורמים מרכזיים שהופכים את טעינת האתר שלכם לאיטית יותר:
אם משתמש גולש באתר שלכם ומוצא את עצמו ממתין יותר מכמה שניות לטעינה של הדף, סביר להניח שהוא יעזוב את האתר עוד לפני שהדף עלה, מה שעולה לכם בלקוח פוטנציאלי. למרבה המזל, מהירות טעינה אפשר לשפר - רק צריך לדעת איפה הבעיה נמצאת ולפתור אותה.
מכיוון שיכול להיות קשה לשים את האצבע על מה לא בסדר, נעשה שימוש ב-2 כלים מרכזיים כדי לסרוק את האתר ולהבין איפה נמצאות הבעיות מבחינת מהירות הטעינה:
PageSpeed Insight - כלי לבדיקת מהירות טעינה מבית גוגל. כלי מעולה והשימוש בו הוא חינם. הכלי לא פותח עבור בעלי אתרים אלא עבור מפתחים ולכן יכיל ערכים ומדדים שאדם בלי רקע בתכנות או ידע בהאצת אתרים לא בהכרח יבין כמו: CLS, LCP, FID ועוד. בעזרת הכלי ניתן להבין מה מאט את הדף וכיצד ניתן לשפר את מהירות הטעינה.
GTmetrix - כלי יעיל ומאוד פופולרי לבדיקת מהירות אתרים. ניתן להשתמש בו בחינם אך יש לו כמה גרסאות בתשלום. התכנית החינמית מספיק חזקה כדי לספק לכם את המידע על טעינה האתר שלכם - מה הציון שלכם במדדים השונים, פירוט מלא של המבנה באתר ומה הציון הכללי של מהירו האתר שלכם. מזינים את כתובת ה-URL בשורה המתאימה ושולחים את האתר לסריקה. בגרסה החינמית לא תוכלו לשנות את הגדרות הסריקה: מיקום השרת שממנו נבדק האתר והדפדפן לבדיקה.
אחסון איכותי בענן משפר משמעותית את זמני הטעינה של אתרי וורדפרס. בשונה מאחסון שיתופי, שבו אתם מתחלקים במשאבים של השרת עם אתרים נוספים וחשופים לתקלות אבטחה, ברכישת אחסון ענן תקבלו שרת משלכם שיהפוך את האתר שלכם למאובטח יותר ולמהיר יותר. אחת מהחברות המומלצות לרכישת אחסון איכותי בענן היא Cloudways, דרכה תוכלו לרכוש שרת בענן אצל אחת מחברות האחסון הגדולות בעולם: Amazon Web Service, Google Cloud, Linode, DigitalOcean ועוד.
עדכון ה-Page Experience שגוגל הוציאו גרם לשינוי משמעותי בתחום של קידום אתרים והפך את מהירות הטעינה באתר לפקטור משמעותי בקידום האורגני. לכן, עוד ועוד מקדמי אתרים לומדים את הנושא של האצת אתרים לעומק כי כעת זה נושא חופף ל-SEO. חשוב לדאוג לטעינה מהירה ומעבר חלק בין הדפים באתר כדי שלא תפסידו גולשים, לקוחות ומוניטין.
מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?
צרו קשר עכשיו ונצא לדרך