שיווק באמצעות תוכן הפך לאחת משיטות השיווק העוצמתיות ביותר, הכוללת מגוון אפיקי שיווק שמטרתם להניע תנועה לאתר, ליצור חשיפה, להגדיל את המודעות למותג ולהביא לידים חדשים. לכן, לא פלא שמומחי שיווק בימינו משקיעים באופן פעיל בהמרת התוכן שלהם. הבעיה היחידה למעשה, היא שהתחרות סופר גבוהה, ולכן כתיבת תוכן שיווקי לאתרים ויצירת תוכן יצירתי, מרתק וממיר הופך להיות יותר מאתגר. לא רק שהאתגר הזה נוגע לבחירת נושאים או מילות מפתח מתאימים, אלא גם להחלטה כיצד לייצג נכסי תוכן שיעניינו את המשתמשים ויגרמו להם לעקוב אחריכם.
זה המקום שאליו קופירייטרים מוכשרים נכנסים. הם יודעים, שבעוד ייצוג חזותי קריטי למשיכת משתמשים למותגים, המילים הן הכלי הכי עוצמתי להניע אותם לפעולה. בשורות הבאות חשפנו אסטרטגיות פשוטות ויעילות עבור כתיבת תוכן שיווקי לאתרים ולמגוון אפיקי שיווק דיגיטליים שייקחו את מאמצי המרת התוכן שלך לרמה גבוהה יותר. שנתחיל?
כל הקופירייטרים יודעים שחיוני ליצור כל נכס תוכן עבור קהל היעד שאליו הוא פונה. לפני שמתחילים לכתוב תוכן לאתר ולהשקיע בפרסום בגוגל לעסקים קטנים, שיווק דרך הרשתות החברתיות או דרך האימייל, יש לערוך מחקר כמותי ואיכותי שיאפשר ליצור פרסונה המייצגת את הלקוח האידיאלי. האדם הזה הוא מי שצריך להתמקד בו כדי שהתוכן יסקרן וימיר.
אבל יש מלכוד אחד: צריך לשכוח מהדמוגרפיה ותכונות אחרות של הלקוח הזה בעת הכתיבה. לא מספיק לכתוב לגברת בת 40 מתל אביב שאוהבת קניות, ספרים וברידג'רטון. בנוסף, חיוני להבין את הפסיכולוגיה, הפחדים, המטרות, נקודות הכאב והחוויות שלה. כל אלו משפיעים על ההחלטות שהיא מקבלת, ורק ברגע שמבינים את המרכיבים הספציפיים הללו, ניתן לייצר תוכן שימשוך אותה ויגרום לה לרצות עוד.
בעוד שחיוני למקד תוכן שיווקי באינטרנט סביב ביטויי מפתח, קופירייטרים שואפים במקביל לתת מענה לצורכי המשתמשים בטקסטים. הם יוצרים מגמות תוכן הכוונה בכל פיסת טקסט שהם יוצרים, בוחרים בקפידה ביטויים ומסרים ושוזרים אותם יחד.
אפרופו מגמות תוכן, כאשר עוסקים בכתיבת תוכן שיווקי לאתרים, ולמדיה בכלל, חיוני לקחת בחשבון את מטרת התוכן – האם המשתמשים צריכים לנקוט בפעולה מסוימת. האם הטקסט נועד לחנך את המשתמשים ולתת מידע? או רק לבדר אותם? כך או כך, חיוני להימנע משפת מכירות, לכתוב באופן ידידותי ולשמור על הקול והטון של המותג כדי לעצב תוכן שיווקי בהתאם.
בין אם מדובר בפרסום אורגני בפייסבוק, בגוגל או בכל אפיק שיווק אחר, כולם מכירים בכוחו של המשפט הראשון, במיוחד כשמדובר בתוכן האתר. זה מה שמעסיק את הקוראים ומניע אותם להמשיך לקרוא.
מכיוון שטווח הקשב מאוד קצר, יש לך רק 5-8 שניות למשוך את המשתמשים ולגרום להם לרצות להמשיך לקרוא את הטקסט. מעבר לכך, המשתמשים צריכים להתגבר על עומס המידע כדי להחליט לקרוא את הטקסט שלך ולא של אחרים. מהסיבה הזו, ההוק חייב להיות בפסקה הראשונה, והיא זו שתגדיל את זמן השהייה באתר ואת הסיכוי להמרה.
כותרת התוכן היא הדבר הראשון שהמשתמשים קוראים בכל אפיק שיווק – פוסטים ממומנים בפייסבוק, כתבות תוכן, וכמובן, דפי אינטרנט באתר. קופירייטרים ומשווקים מנוסים מנצלים את הכוח של הכותרות כדי לסקרן את הקוראים ולהציג את מה שהם ימצאו בתוכן בדרך מסקרנת וברורה.
כדי להגדיל את הסיכויים למשוך משתמשים באמצעות כותרות קליטות ורלוונטיות, מומלץ להשתמש במספרים, מילות כוח המעוררות רגשות או לספר לקהל מה הוא ירוויח (צעדים, עצות, סיבות וכדומה).
מילות כוח גורמות לתוכן להישמע רגשי, משפיע ומשכנע. הן רלוונטיות לאתר האינטרנט, אך גם לקידום עסקים ברשתות חברתיות, גוגל לעסק שלי וכל אפיק שיווק תוכן אחר, משפיעות על קבלת ההחלטות של המשתמשים ומניעים לפעולה. הן מכונות "מילות כוח" מכיוון שהן מתקשרות משמעויות חזקות ומעוררות תגובה רגשית. בהתחשב בכך, חשוב להיות זהירים בעת בחירת המילים הללו ולכוון לרגש שרוצים לעורר בקוראים – פחד, ביטחון, סקרנות וכדומה.
קשה להפריז בכוחו של סיפור טוב כשמדובר במציאת דרכים לשיווק עסק בדיגיטל. בהתחשב בעובדה שמוח אנושי שומר מידע באמצעות סיפורים ורגשות, ולא סטטיסטיקות ועובדות, הדרך הטובה ביותר למשוך אנשים היא לספר להם סיפור.
לא משנה איזה סוג תוכן יוצרים – במסגרת מודעות ממומנות, קמפיין אאוטבריין או פרסום בלינקדאין, הנרטיב הוא שעוזר לחבר בין המשתמשים למותג. זה עוסק באותנטיות של המותג, מציג אותו באופן אנושי, מעביר את החזון והערכים ולא רק את המוצר עצמו, וזה בדיוק מה שמעורר את התגובה הרצויה מהצרכן ומעודד אותו לפעול.
כשכותבים תוכן במסגרת שיווק עסק בפייסבוק, פוסט חדש בבלוג או כל אפיק שיווק תוכן אחר, חיוני לתת מענה לשאלה 'אז מה?', שאלה שהקוראים ישאלו בעת הקריאה.
למה שיהיה להם איכפת? מה יש בפוסט, בכתבה או בדף הנחיתה שיגרום להם להמשיך ולעקוב? זה המקום להזכיר טקטיקות קופירייטינג מוכחות:
בין אם מדובר בפרסום מאמרים בבלוג, קידום בפייסבוק לעסקים או כל אפיק שיווק תוכן אחר, התאמה אישית ועקביות של התוכן לקהלים לא מספיקה. חיוני למנף היבטים מסוימים של הפסיכולוגיה האנושית באמצעות טכניקות שכנוע. אלו כוללות אשליית מחסור, הוכחות חברתיות והדדיות (הענקת ערך לקורא, כך שירצה להשיב בתמורה על ידי המרה).
כשכותבים תוכן, חשוב לחשוב על הקוראים ועל החוויה שלהם. הם לא ישקיעו זמן רב בניסיון להבין את המסר, ואם הם לא יבינו מהר, הם יינטשו את הדף. כדי לעזור להם חיוני להשתמש במילות ממעבר ששומרות על זרימת התוכן, לוותר על מילים מורכבות וז'רגון מקצועי שהם לא מבינים, להשתמש במשפטים ופסקאות קצרות ולשלב אלמנטים וויזואליים.
הקוראים לא יעשו כלום אם לא יבקשו מהם. לכן, אם התוכן לא עוסק במבצעים ישירים או במכירות, חיוני לעשות את המיטב כדי להוסיף קריאה לפעולה. על הקוראים להבין 'מה הלאה?' קריאה לפעולה יכולה לעודד מעורבות, תנועה באתר והמרות.
בסופו של דבר, חשוב ליישם את כל העקרונות שציינו בצורה נכונה. כדי להקל עליכם, הנה דוגמה לאופן שבו צריך להיראות דף שמציע את שירותיו של מטפל זוגי. אספנו את נקודות המפתח ובנינו לכם סכמה שאפשר ליישם על מגוון עסקים מתחומים שונים, גזרו ושמרו.
כפי שניתן לראות, אסטרטגיות הכתיבה שקופירייטרים ומשווקים בוחרים והאופן שבו הם משתמשים בהן לבניית מסרים שיווקיים משפיעות באופן משמעותי על תפיסת התוכן והחלטות הקנייה של קהל היעד. עם הרשימה האולטימטיבית שהכנו, יש לך טקטיקות כתיבה בהישג יד. ייתכן שזה הנכס הטוב ביותר שיש לך כדי להשיג יותר המרות ולדאוג שהקהלים שלך יפעלו. שווה לנסות, לא?
מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?
צרו קשר עכשיו ונצא לדרך