איך לבצע A/B טסטינג לשיפור יחס ההמרה בקמפיין המרות בפייסבוק?

לפני שקמפיין המרות בפייסבוק מתעורר לחיים, חייבים למצוא את מרכיבי הפרסום הנכונים. הדרך האידיאלית לעשות זאת היא באמצעות בדיקת A/B.

בעולם הפרסום, די נפוץ לשמוע את המושג "A/B טסטינג" או A\B Testing. משווקים עם דרגות שונות של ניסיון , בדיקה והרצת מודעות בפייסבוק או בכל פלטפורמת מודעות אחרת מכירים בחשיבותם. הם בודקים נוסחים של מודעות, קריאייטיבים, כותרות, קריאה לפעולה (CTAs), קהלים ומיקומים כדי לעזור להם למצוא את מה שעובד הכי טוב על סמך מדדי ה- KPI's שלהם .

בפייסבוק, יש כמה דרכים זמינות לבחון את האסטרטגיות שלכם, אבל יש אחת שנועדה למצוא את האסטרטגיה הטובה ביותר שתסייע לכם לעשות פרסום נכון בפייסבוק שיבטיח לכם תוצאות מקסימליות.

מה זה בדיקת A/B עבור קמפיין המרות בפייסבוק?

כשאתם מגדירים את המודעות שלכם לצורך שיווק עסק בפייסבוק, אתם לא בוחרים את הקריאייטיב, הכותרת וחלקים אחרים שלה רק בגלל שתחושת הבטן אומרת לכם לעשות זאת. אתם בוחרים בהם כי אתם יודעים שהם יעבדו.

בדיוק בזה עוסקת בדיקת A/B במודעות בפייסבוק. אתם בודקים את רכיבי המודעה זה מול זה כדי לגלות איזו גרסה תניב הכי הרבה קליקים, רכישות, הרשמות ופעולות רצויות אחרות.

אתם בוחרים משתנה לבדיקה (מדד המפתח), ופייסבוק מקצה תקציבים שווים בין שתי גרסאות המודעות שאתם בודקים זו מול זו. לאחר שנתתם לבדיקה שלכם לרוץ מספיק זמן, תוכלו להסיק אילו ווריאציות עובדות. אמורים להיות הבדלים משמעותיים בין הווריאציות שלכם כדי להבטיח שהתוצאות אינן במקרה.

המדריך לביצוע בדיקות AB עבור קמפיין המרות בפייסבוק - הכירו את השלבים בביצוע בדיקות

מדוע כדאי לכם לבדוק ב-A/B  את המודעות שלכם בפייסבוק?

בדיקות A/B עבור פוסטים ממומנים בפייסבוק נעשות כדי לעזור לכם למצוא את מרכיבי המודעה הטובים ביותר שלכם. אתם לא יכולים פשוט לזרוק 2 אופציות כי הן נראות לכם טוב, אתם צריכים לברר אם הן יעבדו על הקהל שלכם, ולא על עצמכם. זו הדרך הטובה ביותר להגביר את שיעורי ההמרה. בין אם אתם רוצים להגדיל מכירות, לאסוף דאטה של משתמשים או להניע תנועה לשיפור יחס המרה באתר.

בדיקת A/B למודעות פייסבוק חיונית גם להורדת עלויות הפרסום. כאשר אתם יודעים מה עובד הכי טוב עבור הקהלים שלכם, זול יותר לייצר את התוצאות הרצויות.

לבסוף, בדיקות A/B יאספו נתונים נוספים על הקהל שלכם, במיוחד אם אתם פונים למספר קהלים שונים, הרי טבעי שאסטרטגיית שיווק אחת לא תעבוד על כל הלקוחות שלכם. בדיקת מגוון אסטרטגיות על הקהלים שלכם תעזור לאסוף מידע נוסף ולהגיע ללקוחות שלכם טוב יותר. כולם שונים, אז צריכות להיות דרכים שונות להגיע אליהם.

אילו רכיבי מודעה תוכלו לבדוק?

אתם יכולים לבדוק כל פרמטר המרכיב מודעות בקמפיין המרות בפייסבוק, וכן בכל סוג קמפיין פייסבוק אחר. הפרמטרים הללו כוללים את מטרת הקמפיין, הקהלים, הכותרת, הטקסט של המודעה, הקריאייטיב, ה- CTA, ערכות המוצרים במודעת קרוסלה, דף נחיתה ועוד.

במילים פשוטות, זה כולל את כל מה שאתם יכולים לשנות במסע הפרסום, בקבוצות המודעות ובמודעה עצמה.

הפיקסל של פייסבוק – המפתח לתובנות המשמעותיות בקמפיינים בפייסבוק

כדי להבטיח את היעילות של מבחני ה- A/B, חיוני להטמיע את פיקסל הפייסבוק באתר האינטרנט שלכם. הפיקסל של פייסבוק הוא קטע קוד שמציבים באתר כדי לאסוף נתונים. נתונים אלה עוזרים לעקוב אחר המרות ממודעות פייסבוק, לבצע אופטימיזציה של מודעות על סמך נתונים שנאספו, לבנות קהלים ממוקדים למודעות עתידיות ולשווק מחדש לאנשים שכבר עשו פעולה כלשהי באתר.

הפיקסל פועל על ידי הצבת והפעלת קובצי Cookie כדי לעקוב אחר משתמשים בזמן שהם מקיימים אינטראקציה עם האתר ועם מודעות הפייסבוק שלכם. הוא לוכד פעולות שונות שמשתמשים מבצעים באתר, כגון ביקור בדפים ספציפיים, הוספת פריטים לעגלת הקניות שלהם, ביצוע רכישה או מילוי טופס. לאחר מכן, פעולות אלו מדווחות בחזרה לפייסבוק, ומספקות תובנות חשובות לגבי האפקטיביות של המודעות שלכם. נתונים אלה עוזרים לחדד את הקמפיינים, להבטיח שהם מגיעים לקהל הנכון ומניבים את התוצאות הרצויות.

לאחר הגדרת הפיקסל שלכם בפייסבוק ואיסוף נתונים באופן פעיל, אתם יכולים להתחיל ליישם בדיקות A/B כדי לזהות אילו רכיבי מודעה ואסטרטגיות מניבים את הביצועים הטובים ביותר.

אז איך עושים בדיקות A/B?

לפני שצוללים לתהליך בדיקת A/B, חיוני לוודא שהנכסים הדיגיטליים שלכם מותאמים באופן מלא להמרות. המשמעות של זה היא, שהאתר או דף הנחיתה שלכם חייבים להיות יותר מסתם כרטיס ביקור דיגיטלי; הם צריכים להיות בנויים ומעוצבים באופן שיבטיח חוויית משתמש גבוהה וניווט פשוט לביצוע פעולה ספציפית, כגון ביצוע רכישה, מילוי טופס או הרשמה לניוזלטר.

לכן, התחילו בניתוח חווית המשתמש (UX) וממשק המשתמש (UI) של האתר שלכם. ודאו שהניווט אינטואיטיבי, זמני הטעינה מהירים והעיצוב מותאם לנייד. כמו כן, חשוב שיהיו קריאות ברורות ומשכנעות לפעולה (CTAs) שידריכו את המבקרים במשפך ההמרות. בנוסף, ודאו שהתוכן שלכם רלוונטי ומרתק, עם כותרות וטקסטים שמהדהדים עם קהל היעד שלכם. השתמשו בכלי ניתוח כדי לנטר את התנהגות המשתמשים ולזהות נקודות נטישה אפשריות בתהליך ההמרה.

כעת, בואו נדון במבחני A/B ספציפיים עבור קמפיין המרה בפייסבוק:

דוגמה 1: משרד שיווק דירות בקפריסין, מבחן קהלים

  • קהל מתחום ההיי-טק – תוכלו ליצור ערכת מודעות המיועדת לאנשים בעלי הכנסה גבוהה העובדים בתעשיית הטכנולוגיה, שאולי עדיין לא הרשו לעצמם לרכוש דירה בישראל. הקריאייטיב יכול להציג דירות מודרניות ומפנקות בקפריסין עם התמקדות במחיר סביר בהשוואה לשוק הישראלי. הדגש הוא על היתרונות כמו עלויות מחיה נמוכות יותר, הזדמנויות השקעה ורמת חיים גבוהה. עותק המודעה צריך לתת מענה לנקודות הכאב שלהם, כמו מחירי נכסים גבוהים בישראל, ולהציג את קפריסין כאלטרנטיבה אטרקטיבית.
  • בעלי בתים קיימים בישראל - הכוונה לאנשים שכבר מחזיקים בנכס בישראל, אך מחפשים הזדמנויות השקעה נוספות. על הקריאייטיב להדגיש את הפוטנציאל להכנסות משכירות ולצמיחה ארוכת טווח בהשקעות בקפריסין. השתמשו בעדויות או בתיאורי מקרה של בעלי בתים ישראלים אחרים שהשקיעו בהצלחה בקפריסין. השוו את היתרונות של בעלות על מספר נכסים במיקומים שונים ואת היתרונות הפיננסיים שהיא מציעה.

דוגמה 2: חנות מסחר אלקטרוני למכירת ציוד כושר, מבחן מוצרים והצעות עסקיות

  • סוגי מוצרים - צרו ערכת מודעות המתמקדת בסוגים שונים של ציוד כושר, כגון מכשירי אירובי לעומת ציוד לאימון כוח. הקריאייטיב עבור מכונות אירובי יכול להציג הליכונים ואופניים נייחים, ולהדגיש יתרונות כמו שיפור בריאות הלב וכלי הדם וירידה במשקל. כללו המלצות מלקוחות שראו שיפורים משמעותיים בכושר באמצעות מכונות אלו. עבור ציוד אימון כוח, הדגישו מוצרים כמו משקולות ורצועות התנגדות, תוך התמקדות בבניית שרירים, חיטוב ורב-גוניות עבור אימונים שונים. השתמשו בתמונות מושכות של אנשים המשתמשים בציוד בחדרי כושר ביתיים.
  • דוגמה נוספת: הצעות הנחה לעומת חבילות מצורפות - בדקו את האפקטיביות של הצעות הנחה לעומת חבילות מצורפות. עבור ערכת מודעות המציעות הנחות, צרו מודעות המקדמות אחוז משמעותי של הנחה על מוצרים בודדים, תוך שימת דגש על החיסכון והזמן מוגבל של המבצע. השתמשו בקריאה לפעולה ברורה ומודגשת הקוראת למשתמשים לנצל את ההנחה. עבור ערכת המודעות של החבילות המצורפות, הדגישו חבילות ערך הכוללות פריטים קשורים מרובים במחיר מוזל, תוך הצגת הנוחות והחיסכון הכולל. לדוגמה, חבילת חדר כושר ביתי עשויה לכלול סט של משקולות, מזרן יוגה ורצועות התנגדות. השתמשו בוויזואליים המציגים את החבילה השלמה ומדגישים את היתרונות של פתרון כושר מקיף.

עבור כל אחת מהבדיקות הללו, עקבו אחר מדדי מפתח כגון שיעורי קליקים (CTR), שיעורי המרות וערך הזמנה ממוצע (AOV). השוו את הביצועים של כל סט מודעות כדי לקבוע איזה סוג מוצר או אסטרטגיית קידום מכירות יעילים יותר בקידום מכירות. על ידי ביצוע מבחני A/B אלה, אתם יכולים לקבל תובנות חשובות לגבי העדפות הלקוחות ולבצע אופטימיזציה של מסע ההמרה שלכם בפייסבוק כדי למקסם את ההמרות וההכנסות.

כמה זמן לוקח לבצע בדיקות A\B?

מלבד המשתנים שאתם רוצים לבדוק, גורם נוסף שיגדיר את תוצאות הבדיקה המפוצלת שלכם הוא משך הזמן שלה. פייסבוק נותנת אפשרות לבחור בין יום אחד ל- 30 יום. בחירת משך הזמן המתאים לניסוי שלכם היא קריטית להצלחתו.

בעוד שפייסבוק ממליצה להריץ את הניסוי למשך 7 ימים לפחות, יש עדיין גורמים שעליכם לקחת בחשבון כאשר אתם קובעים כמה זמן להריץ את הבדיקה.

משך הזמן יכול להיות תלוי במה שאתם רוצים להשיג עם הבדיקה, התקציב שלכם, גודל הקהל, מספר וריאציות המודעה, והזמן שלוקח לאנשים בדרך כלל לבצע המרה לאחר שהם רואים את המודעה שלכם.

אולם, אם אתם רוצים להתחיל ברגל איתנה, טוב לעקוב אחר ההמלצה של פייסבוק. מכיוון שהרגלי הגלישה והרכישה של הלקוחות שלכם שונים בכל יום בשבוע, בדיקה של שבעה ימים תאפשר לכם לכסות את כולם.

דבר נוסף הוא שכל וריאציה צריכה לפעול במשך 5 עד 7 ימים לפחות כדי ליצור תוצאות שימושיות. משך מבחן הפיצול ייקבע לפי כמה זמן בדרך כלל לוקח ללקוחות שלך לבצע המרה. אבל אם אתם רואים שאחת מהווריאציות שלכם עולה על האחרות בפער משמעותי, תוכלו לסיים את הניסוי מוקדם יותר.

לסיום,

שיווק ומכירות באינטרנט לא מסתכם בשיגור קמפיין לאוויר. כדי להפיק את המיטב, עליכם לוודא שהמודעות שלכם מצליחות לייצר לכם מקסימום תוצאות. אנחנו מקווים שעשינו לכם סדר, ומבטיחים, אם תעקבו אחר השלבים שפירטנו לעיל, תצליחו בקלות. בהצלחה!

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן