ההוצאות על פרסום דיגיטלי ברחבי העולם עומדות להגיע לסכום של 375 מיליון דולר בשנת 2021. נתח עצום מהסכום הזה מושקע בשיווק דיגיטלי B2B.
במקום בו שיווק מסורתי התמקד לעתים קרובות בשיווק B2C, שיווק דיגיטלי פתח אפשרויות חדשות להגיע לעסקים בזכות המגוון העצום של ערוצי השיווק.
אם טרם בנית אסטרטגיית שיווק דיגיטלי B2B, הגיע הזמן לעשות זאת. לשם כך יצרנו את המדריך האולטימטיבי לשיווק דיגיטלי B2B, שמכסה את כל מה שצריך לדעת כדי ליצור אסטרטגיה שיווקית נהדרת שתגדיל לך לידים ומכירות בעסק!
שיווק B2B הוא שיווק עסקים לעסקים. זהו מונח מקיף המתייחס לכל סוג של טקטיקה שיווקית או אסטרטגיה שבה קהל היעד הוא עסק אחר, ולכן כל חברה שמוכרת מוצרים או שירותים לחברות אחרות צריכה להשתמש בו.
חשוב להבדיל בין שיווק עסקי לעסק לשיווק צרכני בגלל קהלי היעד.
שיווק לעסקים נמצא במרחק קילומטרים רבים משיווק לצרכנים עצמאיים. הסיבה לכך היא שעסק לא רוכש באותה צורה שהצרכן הסופי עושים זאת, ולכן אסטרטגיית השיווק לעסקים שונה מאוד מאסטרטגיית שיווק B2C.
קהלי B2B מונעים מתמריצים פיננסיים כמו החזר ROI הרבה יותר מלקוחות B2C. האחרונים מונעים יותר מרגש וכיף, מה שיכול להקל את מלאכת השיווק. בגלל זה, תהליך הרכישה של קהלי B2B לוקח הרבה יותר זמן. עליהם לסמוך על חברת השיווק ולהיות בטוחים בידע ובסמכות שיש לה לפני שהם רוכשים את שירותיה. המשמעות היא שטקטיקות שיווק דיגיטלי של B2B צריכות לחנך וליידע, ולא לבדר כמו טקטיקות שיווק B2C.
רוב הסיכויים שיצא לך לשמוע על משפך השיווק. זהו הכלי המסייע בפירוק מסע הלקוח לשלבים. משווקים יכולים להשתמש בו כדי להבין מהו ערוץ השיווק הטוב ביותר עבור כל שלב במסע הלקוח, מה שיכול לעזור ביצירת אסטרטגיות שיווק דיגיטליות מגובשות שמביאות לידים איכותיים או המרות.
המשפך השיווקי עובד די טוב עבור לקוחות B2C. הסיבה לכך היא שיש פחות התחשבות ובדרך כלל רק מקבל החלטות אחד.
אבל מבחינת B2B, המשפך השיווקי עשוי להיות מעט פשטני. לצרכני B2B יש הרבה צרכים והעדפות שונות וזה משפיע על דפוסי ההתנהגות והרכישה שלהם. חלקם יבלו חודשים בקריאת תכנים בשלב השיקול, בעוד שאחרים יעברו לשלב הכוונה, יבלו שם זמן רב וירצו אינטראקציות אישיות עם הספק הפוטנציאלי.
אז איפה שצרכני B2C עוברים לאורך משפך השיווק, צרכני B2B עשויים לקפוץ קדימה ואחורה דרכו.
בנוסף, למשפך השיווק של B2B לרוב יש שלב נוסף לאחר הרכישה. הסיבה לכך היא שהמכירה היא לרוב שירות מתמשך בניגוד למוצר. שלב זה מתמקד באסטרטגיות שימור לקוחות ובמכירת שירותים אחרים. זו הסיבה שחברות B2B רבות חוקרות ומפתחות את מסע הרוכשים שלהן הייחודי לחוויה של קהלי היעד שלהן. חלק גדול ממסע הרכישה הוא עצמאי.
במקום בו איש מכירות היה יוצר פעם קשר עם לקוחות פוטנציאליים תוך כדי שיווק יוצא, הדגש הוא על שיווק נכנס באמצעות שיווק דיגיטלי.
שיווק מסורתי מתייחס לכל מאמץ שיווקי שהגיע לפני שחר האינטרנט. ערוצי שיווק מסורתיים כוללים:
כפי שניתן לראות, למעט שיווק מפה לאוזן, רוב ערוצי השיווק המסורתיים הם ערוצי שיווק יוצאים. כלומר, השיווק העסקי פונה לקהל היעד בתקווה שאלו יבואו אל בית העסק.
עבור משווקי B2B טקטיקות שיווק יוצאות היו לרוב בעייתיות. הסיבה לכך היא שקהל היעד שלהם לעיתים קרובות אינו זמין בערוץ זה.
שיווק יוצא נמצא בירידה. אמנם מותגים גדולים עדיין מפרסמים בטלוויזיה, אך בעיקר מדובר במודעות לחיזוק המותג והסמכות. הם יכולים להרשות לעצמם את ההוצאה הגבוהה הזו, מה שרוב המותגים לא יכולים.
פרט לכך, כיום 70% מהצרכנים רוצים לצרוך תוכן על מוצרים, ולא מעוניינים שימכרו להם מוצר באמצעות טקטיקות מסורתיות.
כאן נכנס השיווק הדיגיטלי וחשיבות העבודה עם חברות פרסום באינטרנט.
בערוצי שיווק דיגיטלי לעסקים B2B יש שילוב טוב יותר של אסטרטגיות שיווק נכנסות ויוצאות.
שיווק דיגיטלי נכנס מתייחס לכל אסטרטגיה שיווקית בה קהל היעד מגיע אליך, ובהשוואה לשיטות השיווק המסורתיות, השיווק הדיגיטלי הרבה יותר זול.
לפרסום עסקים באינטרנט יש יתרון נוסף בולט גדול ומשמעותי! החזר השקעה מדיד. זה הופך אותו למושך יותר עבור משווקים ועסקים מכיוון שניתן להשוות את העלויות מול הרווח באמצעות ניתוח נתונים. עבור שיווק מסורתי, הרבה מזה היה רק ניחוש.
אחת האסטרטגיות הפופולריות ביותר לשיווק אתר אינטרנט, שמתבצע ב- 3 זירות:
תוכן הוא טקטיקת שיווק נכנסת מדהימה. כאשר מבצעים אותה נכון היא מביאה לידים ומכירות באופן פסיבי לשנים הבאות ללא מאמץ נוסף מצדך.
אימיילים מציעים מעורבות רבה ומנויים לרשימות תפוצה, מה שיכול להפוך לכלי רב עוצמה בהמרת לידים מתעניינים ללקוחות משלמים.
שלא כמו ב- B2C, שם המיילים יהיו בעיקר למכירה ובידור, מיילים של B2B צריכים להיות ממוקדים בהסברה וחינוך. הם כלי נהדר שכדאי לשלב גם לאחר הרכישה בכדי להעסיק את הלקוחות ולהגדיל את נאמנותם.
לשם כך, שיווק התוכן שלך צריך לעבוד יד ביד עם שיווק הדוא"ל שלך. קראו עוד על איך בונים ניוזלטר.
מדיה חברתית אולי נראית כמו ערוץ שמתאים יותר לעסקי B2C, אבל זה לא המקרה. למעשה, 75% מרוכשי B2B טוענים שהמדיה החברתית משפיעה על החלטות הרכישה שלהם.
למרות נתון זה, משווקי B2B רבים מתעלמים מחשיבות המדיה החברתית, שיכולה לספק תוצאות בקלות רבה יותר בהשוואה לערוצים אחרים.
העניין כאן הוא הציפייה. עבור עסקים ב-B2C, שיווק במדיה חברתית יכול לספק לידים והמרות באיכות מעולה. עם זאת, לעסקי B2B שיווק במדיה חברתית מתמקד יותר בחיזוק המותג ובסמכות. בדומה לשיווק תוכן, זה שם כדי להראות ללקוחות פוטנציאליים שאתה בחירה טובה.
בנוסף לכך, זה יכול להעניק לעסקי B2B יותר אישיות בענף רציני או קודר. זה יכול להפוך אותך לאנושי. עבור לקוחות פוטנציאליים, זה יכול להיות מה שיכריע על בחירת המוצר או השירות שלך על פני המתחרים.
פלטפורמות השיווק והפרסום הממומן תחת קטגוריה זו מתחלקות ל- 3:
כפי שניתן לראות, ישנם סוגים רבים ושונים של ערוצי שיווק דיגיטלי B2B. ככזה, אסטרטגיית שיווק דיגיטלית B2B מוצלחת צריכה לכלול את הערוצים השונים ולבצע את שיטות העבודה המומלצות עבור כל אחד מהם.
זה יכול להיות מכריע, במיוחד עבור אנשים חדשים בתחום השיווק. לייעוץ, הכוונה או בניית אסטרטגיית שיווק וניהול קמפיינים שיניבו את התוצאות הטובות ביותר מומלץ לפנות לחברה לקידום אתרים באינטרנט מקצועית בעלת מוניטין וניסיון מוכח.
חברת Digitwow מתמחה במגוון שירותי קידום לעסקים, ביניהם פרסום ממומן ברשתות חברתיות, קידום חנות אינטרנטית, פרסום ממומן בגוגל ועוד. האסטרטגיות שלנו הוכיחו את עצמם במהלך השנים והגענו למצבים שאנו יודעים להפיק את המקסימום מפלטפרומות הפרסום ולהגיע למצב של מקסימום תוצאות (מכירות ולידים) במנימום הוצאות פרסום. זה החלום הרטוב של כל בעל עסק.
אנו מזמינים אתכם ליהנות משיווק דיגיטלי שעושה בשבילכם את כל עבודת השיווק ומותיר לכם פשוט ליהנות מהתוצאות.
רוצים לעשות את זה בעצמכם? הירשמו לקורס שיווק דיגיטלי לעסקים ולמדו כיצד לעבוד בפלטפורמות העוצמתיות ביותר עבור העסק שלכם.
מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?
צרו קשר עכשיו ונצא לדרך