שיפור יחס המרה באתר - 6 פרמטרים שיובילו את הלידים שלכם להמרה

כל בעלי העסקים רוצים עוד לידים, והנטייה הטבעית היא לפנות לפרסום ממומן בגוגל או ברשתות החברתיות. אבל רגע לפני שאתם רצים להשקיע בניהול קמפיינים ממומנים, האם ווידאתם שהאתר שלכם עומד בפרמטרים שיביאו לכם לקוחות חדשים?

עם מגוון כלים לשיווק דיגיטלי טבעי שתתלבטו היכן להשקיע, ולכן חשוב להדגיש, אתר האינטרנט שלכם הוא הנכס הדיגיטלי הראשון והעיקרי שעליכם לטפח, וככזה, עליכם לוודא שתהיה בו תנועה וכניסת משתמשים, אבל גם המרה של לידים. בשורות הבאות ריכזנו את הפרמטרים החשובים ביותר כדי לעשות לכם סדר.

המאמר לא עוסק בשאלות כמה להשקיע בקידום ממומן או כמה עולה קידום אורגני, אך הוא בהחלט יעזור לכם להפיק יותר מכל השקעה שתעשו בקידום האתר וביצירת התוכן שלו וכן להגדיל את החזר ההשקעה שלכם באופן משמעותי.

מוכנים להתחיל?

הכירו את האסטרטגיות המובילות לשיפור יחס המרה באתר

החשיבות של יחס ההמרה באתר

שיעור ההמרה הוא פונקציה של שימושיות האתר שלכם, האמון במותג, הרלוונטיות של התנועה הנכנסת ושלל גורמים אחרים. כדי להבטיח שאתם מקבלים את המרב עבור ההשקעה שלכם, לא מספיק לייצר תוכן שיווקי באינטרנט, ואופטימיזציה מתמדת של האתר שלכם לשיפור יחס המרות היא דבר לא פשוט, אך הכרחי.

לפני הכל, על איזו מערכת האתר שלכם בנוי?

אחת ההחלטות החשובות שעליכם לקבל לפני שאתם שוקלים אסטרטגיה לאופטימיזציה ושיפור יחס המרה באתר היא באיזו מערכת תבנו את האתר. באופן גס, ניתן לחלק את המערכות השונות ל- 2: קוד פתוח וקוד סגור. ההבדל העיקרי בין 2 האפשרויות הללו, הוא שבמערכת עם קוד פתוח, כמו וורדפרס לדוגמה, יש לכם יותר שליטה וחופש פעולה ליצור את החוויה שרוצים. הקמת אתר וורדפרס מאפשרת לכם לבצע שינויים, להוריד או להוסיף דפים ואלמנטים, וליצור את הפלואו של האתר באופן חופשי. לעומת זאת, מערכת קוד סגור, כמו וויקס לדוגמה, לא מעניקה את הגמישות הזו.

פרמטרים נוספים שיעזרו לכם בשיפור יחס המרה באתר

משהחלטתם על איזו מערכת לבנות את האתר, חשוב לשים לב למספר נושאים:

  1. עיצוב שתואם לתחום הפעילות של העסק

עיצוב האתר צריך להתכתב עם תחום הפעילות של העסק. זה צריך לבוא לידי ביטוי בפלטת הצבעים, באייקונים ובאלמנטים השונים ולשדר את המסרים של המותג. כך לדוגמה, טבעי שעסק שעוסק בעיצוב גינות ישלב צבעים ירוקים וחומים, ואילו עסק שעוסק בטיפוח ויופי ישלב גוונים רכים שמשדרים ניקיון ואסתטיקה.

  1. ניווט פשוט וחלק

המבקרים נוחתים באתר שלכם עם מטרה, והתפקיד שלכם הוא להקל עליהם ככל האפשר למצוא את מה שהם מחפשים. ודאו שהניווט באתר שלכם הוא אינטואיטיבי וידידותי למשתמש כדי להגביר את השימושיות שלו, ובכך לדחוף את המבקרים להמרה.

האסטרטגיות שלכם לשיפור יחס המרה באתר צריכות למעשה להסיר את כל החיכוך בחוויית המשתמש ולהפוך אותה לחלקה עבור המבקרים להבין איך לקנות מכם או להמיר באופן אחר באופן מיידי.

  1. שיפור זמני הטעינה

דפים שלוקח יותר מדי זמן לטעון אותם ננטשים על ידי מבקרים פוטנציאליים תוך זמן קצר. נטישות מיידיות כאלה עלולות לפגוע קשות בשיעור ההמרה שלכם. למעשה, ככל שזמן הטעינה קצר יותר, כך ההמרות טובות יותר. צמצום זמן הטעינה של דפי האתר יבטיח שפחות ופחות מבקרים חסרי סבלנות ינטשו לפני שהאתר נטען. אחת הדרכים לשפר את מהירות הדפים היא להקטין את התמונות באתר.

  1. תוכן האתר

כתיבת תוכן שיווקי לאתרים חיונית לשיפור יחס המרה, אבל זה לא מספיק. תוכן האתר נועד לתת למשתמשים מידע באשר לשירותים והפתרונות שהעסק מציע. הוא צריך להכיל מסרים שפונים ישירות לקהלי היעד של העסק ולספק פתרונות לבעיות או אתגרים שהקהלים הללו מתמודדים עימם בהקשר לפעילות העסק.

ככל שהמסרים יהיו מדויקים יותר, כך הלקוחות הפוטנציאליים של העסק יבינו שהם הגיעו למקום הנכון, ושאתם יכולים לספק להם את הפתרונות או השירותים שהם מחפשים.

עם אינספור מפרסמים ועסקים שמתחרים בכם, חשוב שהקהל שלכם יבין שהם הגיעו למקום הנכון. אם לא תדעו לספר להם את זה, הם פשוט יחפשו מענה באתרים של המתחרים.

  1. איסוף וניתוח נתוני מבקרים

כשמדובר בשיפור יחס המרה באתר, עדיף להימנע מהנחות והערכות, ולהסתמך אך ורק על נתונים עבור כל תהליכי קבלת ההחלטות. אחת מטכניקות האופטימיזציה המוכחות של שיעור ההמרה היא לעקוב ולנתח כל הזמן את נתוני האתר בעזרת גוגל אנליטיקס כדי ללמוד עוד על המבקרים באתר שלכם ועל העדפותיהם. בסופו של דבר, הנתונים האלה צריכים להודיע ​​לכם לאן להפנות את מאמצי אופטימיזציית ההמרות.

כדי להכיר את נתוני האתר שלכם, הכנו לכם מדריך גוגל אנליטיקס למתחילים. אתם יכולים להתחיל משם. ובקצרה, הנה כמה נקודות מפתח של נתונים שאתם חייבים לעקוב אחריהם כדי להבין את המבקרים שלכם:

  • נתונים על תנועה ומקורות התנועה, כלומר, מהיכן מגיעים המשתמשים לאתר – מקידום בפייסבוק, קמפיין אאוטבריין, גוגל ממומן או כולם.
  • פרטים על התנהגות המשתמשים בדפי האתר
  • שיעורי נטישה עבור דפי אינטרנט וטפסים
  • שיעורי הקלקה של פרסומות וקמפיינים שיווקיים
  • מידע על לקוחות חוזרים וערכי הזמנה ממוצעים

לאחר שאספתם נתונים ניתנים לכימות, השתמשו בהם כדי ליצור את דמות המשתמש שלכם, שהיא ייצוג של המשתמש האידיאלי שלכם. זה חייב להדגיש את כל המידע החשוב על לקוחות פוטנציאליים ומשתמשי היעד שלכם, כולל תחומי העניין, הלייקים, הדיסלייקים, היעדים ונקודות הכאב שלהם.

טיפ קטן, ניתוח הנתונים הללו יסייע לכם גם בפעולות שיווק אחרות, ויחשוף בפניכם סודות לבניית קמפיין מוצלח שחורג מההנחיות הטכניות לקמפיין בדיגיטל.

  1. הערכה של משפך ההמרה באתר

לפני שתצאו לתקן את מה ששבור, הקפידו להבין בפירוט איך נראה מסע משתמש טיפוסי ומשפך ההמרות באתר שלכם. זה יעזור לכם לאמוד היכן מבקרים באתר מהססים ונושרים ואת הסיבות הסבירות לכך שזה עלול לקרות.

קחו בחשבון, בכל שלב של המשפך תהיה ירידה טבעית כתוצאה מכך שאנשים לא יעשו את הצעד הבא מסיבות רבות. תוכלו להפחית את הירידה הזו על ידי תכנון פתרונות לאותן סיבות אפשריות לדחוף אנשים במורד המשפך, ובכך להצליח באופטימיזציה של שיעור ההמרה של האתר שלכם.

לדוגמה, אחד השלבים שבהם אתרי מסחר אלקטרוני ממקדים את מאמצי אופטימיזציית ההמרות שלהם הוא התשלום, שבו ידוע ש- 69.23% בממוצע מהקונים נוטשים את העגלות שלהם. שיעור המרה גבוה יותר, שולי ככל שיהיה, יהווה תרומה משמעותית להתמודדות עם נושא חשוב זה.

כדי להבין ולבצע אופטימיזציה של המשפכים שלכם, עליכם להעריך מה האתר שלכם עושה כדי להעביר לקוחות פוטנציאליים בשלבים שנקבעו. איך אתם מובילים אותם להמרה, ואיפה אתם מאבדים את רוב המבקרים? על ידי מענה לשאלות הללו, תוכלו לדעת היכן למקד את המאמצים שלכם כדי להגדיל את שיעור ההמרה.

לסיום,

להגדיל את שיעור ההמרה שלכם באתר זה לשפר את החזר ה-ROI  שלכם בשיווק דיגיטלי. בין אם אתם משקיעים בפרסום בגוגל, באינסטגרם או בכל אפיק שיווק דיגיטלי אחר, כדי להצליח באופטימיזציה של שיעור ההמרה לאתרים, אתם צריכים הרבה יותר מטקטיקות שיווק וחקר מילות מפתח. כל הפרמטרים שהכרנו לעיל הן מקום מצוין להתחיל בו כדי לשפר אסטרטגיית שיעורי ההמרה שלכם, ואם הגעתם עד כאן, סימן שאתם מוכנים לצאת לדרך.

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן