גוגל אדס הודיעה על סיום עידן ה Enhanced CPC: מה זה אומר ואיך זה ישפיע עליכם?

אז קודם כל מה זה ?Enhanced CPC

Enhanced CPC הוא מודל מכרזים אוטומטי שנועד לשפר את ביצועי הקמפיינים שלכם בגוגל.

גוגל משתמשת באלגוריתמים מתקדמים כדי להגדיל או להקטין את המחיר שאתם מוכנים לשלם עבור כל קליק באופן אוטומטי, במטרה להשיג יותר המרות או פעולות אחרות שהגדרתם כיעדים.

אם המערכת מזהה שיש סיכוי גבוה יותר לרכישה/המרה/ליד או כל מטרה אחרת שהוגדרה בקמפיין אז באופן אוטומטי היא העלתה את מחיר המכרז שלכם (הביד).

גוגל אדס שלחו מיילים ללקוחות המערכת שהחל מאוקטובר 2024 הם יפסיקו להשתמש במודל המכרזים Enhanced CPC (ECPC) עבור מודעות חיפוש ותצוגה. המעבר למודל CPC ידני צפוי להסתיים עד מרץ 2025.

שינויים בגוגל אדס איך המעבר לאלגוריתמים מתקדמים ישפיע על אסטרטגיות השיווק שלכם

למה גוגל מבצעת את השינוי הזה?

נלסון הובו כתב ב-The Key Word אתר חדשות בעולם השיווק הדיגיטלי טוען כי ״גוגל מתכננת להכניס טכנולוגיות יותר מתקדמות מעולמות ה-Machine Learning״. הוא מסביר כי  Enhanced CPC היא טכנולוגיה שגוגל הכניסו ב-2010 והיא הפכה לפחות רלוונטית עם השנים ואינה יכולה להתחרות עם הטכנולוגיות החדשות המשתמשות בבינה מלאכותית.

איך השינוי הזה עומד להשפיע?

סאג׳אל גופטה מנכ״ל קיאוס מרקטינג טען במאמר שפורסם ב-exchange4media כי המעבר לטכנולוגיות החדשות הנעזרות בבינה מלאכותית יורידו הרבה מעומס העבודה המונח על כתפיהם של אנשי הפרסום. הוא טען כי ״תפקידם של סוכנויות השיווק יהיה יותר אסטרטגי ופחות תפעולי״.

הוא טוען כי השימוש בבינה מלאכותית יצור סוג של מסך שחור בין סוכנות השיווק הדיגיטלי לבין מערכת הפרסום בגוגל כי המערכת תבצע המון פעולות והתאמות מאחורי הקלעים שסוכנות השיווק לא תוכל לדעת עליהן.

הוא מסכם ואומר שלמרות כל זאת הוא רואה המון הטבות חיוביות שעומדות לקרות כתוצאה מהמהלך של גוגל.

אז מה אנחנו חושבים על כל זה ב-Digitwow?

שינויים קורים כל הזמן בעולם השיווק הדיגיטלי, אנחנו כל הזמן חוקרים ולומדים מערכות וטכנולוגיות חדשות שיכולות לסייע לנו וללקוחותינו לשפר את הביצועים.

אנחנו צופים כי המהלך יביא איתו אתגרים רבים בטווח הקצר וכי יהיו המון דברים חדשים שנצטרך ללמוד ולהסתגל אליהם כמו תמיד, אבל בשורה התחתונה אנחנו חושבים כי בטווח הארוך המהלך הוא חיובי ואנחנו יום יום עם האצבע על הדופק ע"מ לשפר את הביצועים ללקוחות הסוכנות שלנו.

אנו מזמינים אתכם להמשיך ולעקוב.

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן