למה אתם חייבים לשלב סטוריטלינג באסטרטגיית התוכן שלכם?
- כדי ליצור נרטיב מותג מגובש - סטוריטלינג עוזר ליצור נרטיב עקבי ומגובש עבור המותג שלכם. על ידי שילוב סיפורים באסטרטגיית התוכן שלכם, אתם יכולים להבטיח שכל החומרים השיווקיים שלכם עולים בקנה אחד עם הערכים, הייעוד והחזון של המותג שלכם. עקביות זו עוזרת לחזק את זהות המותג שלכם ולבנות נוכחות חזקה ומזוהה.
- כדי לשפר את חווית הלקוח - לקוחות היום מחפשים יותר מסתם מוצרים או שירותים; הם מחפשים חוויות. סטוריטלינג מעשיר את חווית הלקוח על ידי הפיכת האינטראקציות עם המותג שלכם למשמעותיות ומהנות יותר. בין אם זה דרך סיפור מותג מחמם לב או עדות מעוררת השראה של לקוחות, סטוריטלינג יכול לגרום לקהל שלכם להרגיש מוערך ומובן.
- כדי להפוך את התוכן לקליט ובלתי נשכח - קל יותר לזכור סיפורים מאשר עובדות או סטטיסטיקות עצמאיות. כאשר התוכן שלכם ממוסגר בתוך סיפור, הוא הופך לבלתי נשכח. היכולת לזכור את המותג, המסרים והערכים שנלווים לו באופן יעיל יותר משאירה אותם בתודעה של הקהל שלכם כאשר הוא מוכן לבצע רכישה.
- כדי להגביר קידום אתרים ותנועה אורגנית - תוכן מרתק וניתן לשיתוף מביא לרוב לדירוג SEO גבוה יותר. סטוריטלינג יכול להגדיל את הזמן שהמבקרים מבלים באתר האינטרנט שלכם, להפחית את שיעורי היציאה מדף הכניסה ולעודד שיתוף חברתי - גורמים שתורמים לשיפור SEO. כתוצאה מכך, שילוב סיפורים באסטרטגיית התוכן שלכם יכול להגביר את התנועה האורגנית שלך ולשפר את הנראות המקוונת שלכם. קראו עוד על כתיבת תוכן שיווקי לאתרים.
- כדי להניב המרות - בסופו של דבר, המטרה של שיווק באמצעות תוכן היא להביא המרות. סטוריטלינג יכול להשפיע על החלטות רכישה על ידי יצירת קשר רגשי ובניית אמון. כאשר הקהל שלכם מושקע רגשית במותג שלכם, יש סיכוי גבוה יותר שהוא ינקוט פעולה, בין אם זה הרשמה לניוזלטר, ביצוע רכישה או שיתוף התוכן שלכם.
איך להשתמש בסטוריטלינג בשיווק?
יש מגוון דרכים לספר סיפור בשיווק. הנה כמה מהן:
- סיפורי מותג - סיפורים אלה מספרים את ההיסטוריה של המותג שלכם, המשימה שלו והערכים שלו. ניתן להשתמש בהם כדי ליצור קשר עם לקוחות ברמה עמוקה יותר ולבנות אמון.
- סיפורי לקוחות - סיפורים אלה חולקים את החוויות של לקוחות אמיתיים שהשתמשו במוצרים או בשירותים שלכם. הם יכולים להיות דרך רבת עוצמה להדגים את היתרונות של המוצרים והשירותים שלכם ולבנות אמינות.
- סיפורי עובדים - סיפורים אלה חולקים את החוויות של העובדים שלכם. הם יכולים לשמש כדי להראות את הצד האנושי של המותג שלכם ולחבר בינו לבין הלקוחות.
- המלצות - אלו הן הצהרות ועדויות חברתיות של לקוחות מרוצים שניתן להשתמש בהן כדי לבנות אמון ואמינות.
- תיאורי מקרים - אלו הם סיפורים מעמיקים שמתעדים את התוצאות שהמוצרים או השירותים שלכם השיגו עבור לקוחות שונים. הם יכולים להיות דרך רבת עוצמה להדגים את הערך של ההצעות שלכם
לא משנה איך תבחרו להשתמש בסיפור בשיווק שלכם, הדבר החשוב ביותר הוא להיות אותנטי ואמיתי. כשאתם מספרים סיפורים שנכונים למותג שלכם ולערכים שלכם, תתחברו לקהל שלכם ברמה עמוקה יותר ותבנו מערכת יחסים שתחזיק מעמד.
טיפים לשימוש בסטוריטלינג בשיווק
- התחילו עם הוק (hook) חזק - הסיפור שלכם אמור למשוך את תשומת ליבו של המשתמשים מיד. זו יכולה להיות שאלה, עובדה מפתיעה או דמות בלתי נשכחת.
- שמרו על מסר פשוט - אנשים עסוקים ויש להם טווח קשב קצר. ודאו שקל להבין ולעקוב אחר הסיפור שלכם.
- השתמש בשפה חיה - השתמשו במילים שיעזרו לקהל שלכם לדמיין את הסיפור. זה יהפוך אותו למושך יותר ובלתי נשכח.
- תהיו אותנטיים - אנשים יכולים לזהות סיפור מזויף במרחק של קילומטר. היו כנים ואמיתיים בסיפוריכם.
- סיימו בקריאה לפעולה - ספרו לקהל שלכם מה אתם רוצים שהוא יעשה לאחר שיסיים לקרוא את הסיפור שלכם. זה יכול להיות לבקר באתר האינטרנט שלכם, להירשם לרשימת הדוא"ל שלכם או לבצע רכישה.
כיצד להשתמש ב-Storytelling בטקסטים של אתר האינטרנט?
- דף הבית - התחילו עם נרטיב משכנע על האופן שבו המייסד קיבל השראה להקים את החברה. תארו את האתגרים שניצבו בפניו וכיצד הוא התגבר עליהם כדי לספק פתרונות ללקוחותיו. לדוגמה, "המסע שלנו התחיל במוסך קטן, שבו המייסדת שלנו, שני אופק, יצרה את אב הטיפוס הראשון לאחר אירוע ששינה חיים..."
- עמוד אודות - צללו עמוק יותר לתוך ההיסטוריה והשליחות של החברה. הדגישו רגעי מפתח ואבני דרך. "מההתחלה הצנועה שלנו בשנת 2010 ועד להפיכתנו לחדשנים מובילים באופנה בת קיימא, הסיפור שלנו שזור בתשוקה, התמדה וחזון לעתיד טוב יותר."
- תיאור מוצר - במקום לרשום תכונות, ספרו סיפור על איך המוצר יכול לשנות את חיי המשתמש. "תאר לעצמך להתחיל את היום שלך עם כוס קפה שנטחן ונקלה בצורה מושלמת, הודות למכונת הקפה החדישה שלנו. חוויית הקפה הכי איכותית שיש מגיעה עד אליך הביתה."
- פוסטים של בלוג - השתמשו בסיפור כדי לשתף תובנות וטיפים חשובים. "הכירו את שרה, אמא עסוקה שנאבקה בתכנון ארוחות. עם ערכת הארוחות השבועית שלנו, היא גילתה דרך נטולת מתחים לספק ארוחות בריאות למשפחתה מבלי לבלות שעות במטבח."
כיצד להשתמש ב-Storytelling ברשתות החברתיות?
- פייסבוק - שתפו פוסט על סיפור הצלחה של לקוח או הצצה אל מאחורי הקלעים של החברה שלכם. "הכירו את עופר, שהשתמש בתוכנית הכושר שלנו וירד 30 קילו בשלושה חודשים. הנה המסע המדהים שלו..."
- אינסטגרם - השתמשו בסיפור חזותי עם תמונות או סרטונים מרתקים בשילוב עם כתוביות מרתקות. "כל תכשיט מספר סיפור. השרשרת הזו נוצרה בעבודת יד בהשראת השקיעות עוצרות הנשימה של סנטוריני..."
- טוויטר - צרו סיפורים קצרים ומשפיעים שמושכים את תשומת הלב במהירות. "מרעיון קטן לקהילה משגשגת - איך בנינו את האפליקציה שלנו כדי לחבר בין אוהבי חיות מחמד ברחבי העולם."
- לינקדאין - שתפו סיפורים מקצועיים, כגון תיאורי מקרה או הצלחות של עובדים. "אלה, המעצבת הראשית שלנו, חולקת את המסע שלה מהסקיצה הראשונה שלה ועד להשקת קו המוצרים המצליח ביותר שלנו עד כה...
- יוטיוב - צרו תוכן וידאו שמספר סיפור. זה יכול להיות המלצות של לקוחות, תיעוד של מותגים או מדריכים ששזורים באנקדוטות אישיות. "הצטרפו אלינו כשאנחנו עוקבים אחר הסיפור של השקת המוצר הידידותי לסביבה האחרון שלנו..."
- טיקטוק - השתמשו בסרטונים קצרים כדי לספר סיפורים מהירים ומרתקים. "איך הפכנו רעיון מטורף לסנסציה ויראלית - הסיפור של אתגר הריקוד האחרון שלנו..."
כיצד להשתמש ב- Storytelling בשיווק בדוא"ל?
- הודעות דוא"ל ברוכים הבאים - שתפו את הסיפור של המותג שלכם ובמה יכולים לצפות מנויים חדשים. "ברוכים הבאים לקהילה שלנו! הנה הסיפור של איך התחלנו ומה מניע אותנו כל יום..."
- הודעות דוא"ל של השקת מוצר - ספרו את הסיפור מאחורי המוצר החדש, כולל תהליך ההשראה והפיתוח. "אחרי חודשים של מחקר ואינספור אבות טיפוס, אנחנו נרגשים להציג את החידוש האחרון שלנו..."
- הודעות דוא"ל למסע לקוחות - שתפו סיפורים של לקוחות אחרים בשלבים שונים של דרכם עם המוצר שלכם. "הכירו את נטע, ששינתה את המשרד הביתי שלה עם הרהיטים הארגונומיים שלנו..."
לסיכום,
Storytelling הוא כלי שיווקי חיוני שמגביר מעורבות, בונה קשרים רגשיים, מפשט מידע מורכב, מבדל מותגים ומעודד שיתוף תוכן. שילוב סיפורים באסטרטגיית התוכן שלכם יוצר נרטיב מותג מגובש, משפר את חוויות הלקוחות, משפר את שימור התוכן, מגביר את קידום האתרים ואת התנועה האורגנית, ובסופו של דבר מניב המרות. על ידי מינוף כוחם של סיפורים, עסקים יכולים ליצור קשר עמוק עם הקהל שלהם, להתבלט בשוק צפוף ולהגיע להצלחה שיווקית משמעותית. קראו עוד על תוכן שיווקי באינטרנט.