ניוזלטר הפך בשנים האחרונות לאחת משיטות השיווק שכל עסק שואף לכלול בתמהיל השיווק שלו. הוא מאפשר לשמור על קשר עם המשתמשים, להחזיר אותם לאתר ולהמיר אותם ללקוחות. איך בונים ניוזלטר, למי הוא מועיל ואיך הופכים אותו לכלי שיווקי מנצח? תשובות לכך ולשאלות נוספות בשורות הבאות
רבים שמעו את המושג, אך לא יודעים מה זה ניוזלטר.
ניוזלטר הוא סוג של תקשורת מקוונת, המאפשרת לשלוח חדשות, טיפים ועדכונים אודות המוצר, העסק או השירות. על מנת לקבל את העדכונים הללו, אנשים צריכים להצטרף לרשימת התפוצה על ידי מסירת כתובת הדוא"ל שלהם. האנשים הללו מכונים מנויים, לידים או אנשי קשר.
יותר מ- 75% מהמשתמשים שמבקרים באתר שלכם לעולם לא ייכנסו אליו שוב. זו לא אשמתכם, פשוט האינטרנט ענק ומוצף בתוכן, ולכן אתם חייבים למצוא שיטה שבאמצעותה תגרמו למשתמשים לחזור ולשמור נאמנות למותג שיצרתם.
למעשה, בכל יום שאתם לא משתמשים בניוזלטר, אתם מאבדים לקוחות פוטנציאליים.
התשובה היא לא, מכיוון שהרשתות החברתיות מגבילות את טווח החשיפה של המודעות, ובעוד המשתמשים נוטים לבדוק את תיבת הדואר הנכנס שלהם מספר פעמים ביום, הם מדלגים על העדכונים החברתיים שלהם.
להלן 10 שלבים שיחשפו בפניכם איך עושים ניוזלטר שמתאים ליעדים העסקיים או האישיים שלכם.
לפני שתתחילו לנסח ולו מילה אחת, וודאו שאתם מודעים לחלוטין למטרת הניוזלטר, וכיצד הוא משתלב באסטרטגיית התוכן שלכם. האם מטרתו לייצר לידים? להגדיל תנועה באתר? להגדיל מכירות? על סמך המטרה שתקבעו תוכלו לקבוע את יתר ההחלטות ביצירת ניוזלטר, והמטרה חייבת לשרת את היעדים העסקיים הכוללים של העסק.
מרגע שקבעתם את מטרת הניוזלטר, אספו מידע רלוונטי, צרו תוכן מקורי עם ערך לגולשים, ודאגו לספק מספיק תוכן בהתאם לתדירות שבה אתם מתכוונים לשלוח את הניוזלטר.
התאימו את התבנית לכמות התוכן שאתם מתכננים לפרסם על מנת להימנע מבעיות טופוגרפיה ודחיסת טקסטים בחלל צפוף, שלא נראה טוב ופוגע בחוויית המשתמש.
תבנית הניוזלטר לא חייבת להיות צעקנית, אך היא צריכה לשקף את ערכי המותג ולכלול את השפה הגרפית שלו.
מומלץ להתאים את הניוזלטר לרוחב אוניברסלי של 600 פיקסלים. מבחינת אורכו של הניוזלטר, מומלץ שלא לגרום למשתמשים לגולל אותו יותר מידי מטה, מכיוון שהם עלולים לנטוש אותו.
בשלב זה ממלאים את הניוזלטר במילים ותמונות. זה הבשר של הניוזלטר, ולכן כדאי להשקיע בו זמן. עם זאת, מומלץ להקפיד על תוכן ענייני ומעודד לקליקים.
חשוב לערוך את התוכן ביסודיות, ואפילו לשלוח לחבר או קולגה על מנת לבחון אותו, לתקן שגיאות או להעלות שאלות שלא מקבלות מענה.
הניוזלטרים הטובים ביותר מעניקים לקוראים הרגשה, שהם נכתבו עבורם באופן אישי. על מנת שהניוזלטר שלכם יוכל לעמוד בציפייה הזו, עליכם להקפיד על 3 דברים:
הסיכוי שהמשתמשים יפתחו את הניוזלטר גדל כשהם מרגישים שמישהו עומד מאחוריו, ולכן חיוני להוסיף לו את שם השולח. מומלץ להריץ מבחן A/B כדי לבחון איך הדברים עובדים עבורכם.
שורות הנושא קצת יותר מסובכות, אך הרבה דברים יכולים לעזור לכם להרכיב אותן. מידע נוסף על בחירת שורת הנושא תמצאו בהמשך המאמר תחת הכותרת "מה גורם לאנשים לפתוח ניוזלטרים".
הכירו את טקסט ה- Alt, שמופיע כאשר תמונה לא נטענת. זה קורה מכיוון שלא כל ספקי הדוא"ל טוענים תמונות כראוי, ולכן עליכם לוודא שהטקסט הזה נמצא שם, כך שהמשתמשים ידעו על מה הם מסתכלים. אם תוסיפו בו קריאה לפעולה, שיעורי ההמרה שלכם לא יסבלו, גם אם התמונה א נטענה כראוי.
פרט לכך, חשוב להקפיד שהמיילים ייראו טוב גם בטקסט רגיל, מכיוון שלא כל ספקי הדוא"ל מציגים כראוי HTML, ולכן חשוב לוודא שהמשתמשים מקבלים את כל המידע של הניוזלטר גם ללא תמונות.
לפני שליחת הניוזלטר יש לוודא שהוא כתוב נכון מבחינה משפטית, ולשם כך יש לוודא שקיימת שורה בסוף הטקסט שמאפשרת למשתמשים לבטל את המנוי לניוזלטר.
ספקי דוא"ל שונים ודפדפנים שונים עלולים להציג את הניוזלטר באופן שונה. בדקו את התצוגה בכל אחד מהם ובצעו התאמות כנדרש.
לפניכם השיטות היעילות ביותר לכתיבת ניוזלטר שלא ניתן להתעלם ממנו:
קיים מגוון רחב של מערכות די טובות לדיוור, כשהבחירה ביניהן תלויה בעיקר בידע של המשווק, ברמת התמיכה שהוא זקוק לה, בבקיאותו בשפה האנגלית וכדו'.
אף על פי שהוא נחשב לאחד הכלים היעילים החסכוניים ביותר לשיווק העסק וקידום מכירות, שיווק באמצעות ניוזלטר מצריך הבנה, ידע והשקעה של זמן באיתור תוכן רלוונטי, ייצור תוכן מקורי וניסוח נכון של המסר השיווקי.
כמו כל פעולות השיווק בדיגיטל, גם הצלחתו תלויה בפילוח שוק נכון, וכמובן שנדרש לנתח את נתוני הצלחתו על מנת להפיק את התוצאות הטובות ביותר מכל קמפיין.
בדומה לאפיקי שיווק דיגיטליים אחרים ברשת כמו פרסום ממומן בגוגל, קידום ממומן באינסטגרם או קידום אתרים אורגני, כדאי להיעזר בחברה לקידום אתרים שמתמחה בשיווק עסקים באמצעות ניוזלטר.
רוצים לדעת מה זה קידום אורגני ואיך עושים את זה? רוצים ליישם שיטות מנצחות לשיווק דיגיטלי בעסק שלכם? אם אתם חושבים שאתם מסוגלים לעשות את זה בעצמכם, אתם מוזמנים להירשם לקורס שיווק דיגיטלי אונליין, שייקח אתכם צעד צעד וילמד אתכם את כל סודות השיווק הדיגיטלי, ויאפשר לכם לשווק את העסק שלכם בעצמכם או להפוך למשווקים דיגיטליים של עסקים אחרים.
מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?
צרו קשר עכשיו ונצא לדרך