לפני שתתחילו לכתוב - כל מה שחייב לדעת על תוכן שיווקי באינטרנט

תוכן הוא המפתח להצלחה באינטרנט, אבל לא כל תוכן יעיל. כשמדובר בתוכן לאתרים, יש כמה עקרונות מפתח שחשוב לשים אליהם לב. במאמר זה נשתף טיפים ליצירת תוכן אתר שעובד. אבל קודם כל, בואו נגדיר מהו תוכן האתר ולמה זה חשוב.

מהו תוכן האתר?

תוכן אתר הוא כמעט כל דבר שמופיע באתר האינטרנט המספק מידע כלשהו. זה יכול להיות טקסט (כמו הפוסט בבלוג שאתם קוראים עכשיו), תמונות, הקלטות אודיו, סרטונים או אינפוגרפיקה.

תפקידו של התוכן שלכם הוא לקבל את פני המבקרים, לבדר אותם ולוודא שהם רוצים להישאר בסביבה. כשהוא נעשה נכון, הוא שומר על המבקרים באתר שלכם זמן רב יותר, ועוזר להפוך אותם ללקוחות.

 

תוכן שיווקי לאינטרנט. אל תתחילו לכתוב לפני שתקראו את 10 הטיפים לכתיבת תוכן אתר שעובד בשבילכם

איך לכתוב תוכן שיווקי באינטרנט?

  1. הגדרת מטרות

הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא להבין למה אתם כותבים את מה שאתם כותבים. הגדרת המטרה הסופית בתחילת התהליך עוזרת לכם ליצור תוכן נהדר, כי לכל יצירה תהיה מטרה.

כמה שאלות שאולי תרצו לשאול את עצמכם כאשר תגדירו את המטרה של התוכן שתיצרו:

  • האם אתם רוצים להעביר מידע, לבדר או לשכנע את המבקרים? התשובה לכך יכולה לעצב את הטון והסגנון של הכתיבה שלכם.
  • איזו פעולה אתם רוצים שהקורא יבצע?האם הוא צריך להירשם לניוזלטר, לרכוש מוצר או פשוט לשתף את התוכן שלכם? זה יגדיר את הקריאה לפעולה שתבחרו לשלב באתר (CTA).
  • האם אתם שואפים לבסס את המותג שלכם כאוטוריטה בתחומכם?אם כן, אתם תידרשו ליצור מאמרים מעמיקים המגובים במחקר.

מענה על השאלות הללו, יאפשר לכם ליצור מפת דרכים ברורה עבור התוכן שלכם. וודאו שהיא תואמת את היעדים העסקיים הרחבים יותר שלכם.

  1. הבנת קהלים

לאחר שהגדרתם את המטרה שלכם, עליכם להבין את קהל היעד שלכם, ומיהו האווטאר שאליו אתם פונים, מכיוון שהכרת הקהל שלכם מאפשרת לכם לקבוע את הדרכים הטובות ביותר לתקשר איתם ולשכנע אותם לבצע רכישה.

הבנת הקהל שלכם יכולה לעזור לכם להתאים את השפה, הטון והדוגמאות שלכם למה שעשוי להדהד ביותר עם הדמוגרפיה הספציפית הזו. על ידי שימוש יעיל במידע הזה, אתם יכולים ליצור תוכן שיווקי באינטרנט שיהיה מרתק ורלוונטי ויפנה ישירות לאישיות לקהל שלכם .חשוב לחדד שאם התוכן לא ייכתב בהתאמה אישית לקהלי היעד של העסק פשוט לא יהו המרות באתר כי התוכן יהיה כללי. וזה התשובה לבעלי עסקים שלא רוצים להשקיע בתוכן מכל סיבה שהיא.

  1. מחקר מתחרים

חיוני לחקור את אתרי האינטרנט של המתחרים שלכם כדי לראות איזה סוג תוכן הם מפרסמים.

האם הם יוצרים רשימות טכניות, מדריכים, תוכן מעורר השראה או כל דבר אחר? גלו באילו פורמטים הם משתמשים, באילו נושאים הם עוסקים ובאיזו תדירות הם מפרסמים, זה יכול לתת לכם תובנות לגבי השוק שלכם ולעזור לכם לגבש את אסטרטגיית התוכן שלכם.

  • אילו סוגי תוכן הם מייצרים?מה אתם יכולים ללמוד מהפורמטים שבהם הם משתמשים?
  • באילו נושאים הם מתמקדים?האם יש נושאים שחוזרים על עצמם שנראים פופולריים בקרב הקהל שלהם? האם אתם יכולים להציע נקודת מבט רעננה על נושאים אלו?
  • איך הם בונים את התוכן שלהם?האם הם משתמשים בתוכן ארוך או נצמדים לתכנים  קצרים ותמציתיים? האם הם משתמשים בהרבה כותרות משנה או בולטים כדי להפוך את התוכן שלהם קל לעיכול?
  • מה הטון והסגנון של התוכן שלהם?האם זה רשמי וסמכותי או סתמי וידידותי? האם הטון מתיישב עם ציפיות המותג והקהל שלהם?

ניתוח מקיף של התוכן של המתחרים שלכם יכול לעזור לכם לזהות פערים באסטרטגיה שלכם, לעורר רעיונות תוכן חדשים ולעזור לכם להבין מה מהדהד עם קהל היעד שלכם.

  1. תפסו את הקורא מהשורה הראשונה

בדיוק כפי שפוסט טוב מושך אתכם מהמשפט הראשון, תוכן האינטרנט שלכם צריך למשוך את תשומת הלב של הקוראים שלכם מיד, כך הם לא ינטשו את הדף. אתם יכולים לעשות זאת באמצעות טענה חזקה ונועזת שתעורר עניין, מספרים ועובדות מרעישות או פנייה לרגש של הקהל.

  1. תוכן קל לסריקה

האופן שבו אתם מציגים את התוכן שלכם הוא חשוב - אנשים קוראים באינטרנט בצורה שונה מאשר עם טקסט פיזי. רוב האנשים גולשים במקום לקרוא. לכן, עליכם לכלול כותרות משנה, משפטים קצרים, פסקאות ורווח בין הפסקאות כדי להבטיח שהטקסט שלכם קל לסריקה.

  1. ניווט קל

סייעו לקוראים לנווט בקלות באתר האינטרנט שכם כדי להבטיח חוויית משתמש איכותית. הקפידו להטמיע קישורים בתוך התוכן שלכם המפנים לדפים קשורים באתר, זה עוזר לאופטימיזציה למנועי חיפוש (כדי להשיג נראות בתוצאות החיפוש), וזו דרך מצוינת להדריך את המבקרים שלכם לתוכן נוסף שיכול להיות רלוונטי עבורם.

  1. כתיבה אישית

צרו קשר בין המותג שלכם למבקרים באתר כדי לגרום לתוכן שלכם להרגיש אישי יותר ולעזור לבנות אמון. אתם יכולים לעשות זאת באמצעות:

  • קול פעיל - השתמשו במבנה משפטי כמו זה: "אתה יכול ליצור איתנו קשר" במקום: "ניתן ליצור איתנו קשר" - השני משתמש בקול פסיבי ונשמע רשמי יותר, אבל קול פעיל קל יותר לקריאה ונשמע אישי יותר.
  • כתיבה בגוף שני וראשון –השתמשו ב"אתה" כדי לפנות לקורא שלכם, "אנחנו" כדי לדבר מנקודת מבט של חברה, וב"אני" לקול אינדיבידואלי.
  1. שפה ברורה

שמרו על תוכן האתר שלכם פשוט, כך שהקוראים לא יהיו מתוסכלים או מבולבלים. אם תשתמשו בשפה פשוטה, הקוראים שלכם יבינו טוב יותר את מה שאתם אומרים, וזה נכון לגבי תוכן על המוצרים שלכם והיתרונות שלהם או כל תוכן שיווקי באינטרנט שתפרסמו.

השתמשו במשפטים קצרים כדי להעביר מסרים בצורה ברורה, הגבילו את השימוש בשמות תואר, ספקו דוגמאות והימנעו משימוש בז'רגון מקצועי, כדי שכל אחד יוכל להבין את התוכן.

  1. קריאה לפעולה

תוכן האתר שלכם צריך לעודד פעולה כלשהי. אולי אתם רוצים שהמבקרים יבצעו רכישה, ישאירו פרטים או יצטרפו לרשימת התפוצה שלכם. על ידי הכללת קריאה לפעולה ברורה באמצעות מילים כמו "הצטרף", "הירשם" או "קבל שיחה" אתם יכולים לעזור ליזום פעולה זו.

  1. אופטימיזציה לקידום האתר

אמנם חיוני להתמקד במבקרים באתר, אך חשוב באותה מידה לבצע אופטימיזציה של התוכן שלכם למנועי החיפוש, זה עוזר להבטיח שהתוכן שלכם ייחשף בדפי התוצאות של גוגל, וכך מוביל יותר תנועה לאתר.

כללו מילות מפתח בתוכן כך שיופיעו בכותרות ראשיות ומשניות, תגי מטא ובתוכן עצמו. הוסיפו קישורים פנימיים רלוונטיים ואל תשכחו לבצע אופטימיזציה של התמונות.

לסיום,

כתיבת תוכן שיווקי באינטרנט, ולאתר בפרט, היא היבט מכריע בשיווק מקוון. הצלחתו של כל עסק מקוון מסתמכת במידה רבה על כתיבת תוכן יעילה לאתר המודיע, מעסיק וממיר את הקהל שלו.

נכון, זה לא פשוט כמו שזה נשמע, אבל בשביל זה יש סוכנויות שמתמחות בשיווק דיגיטלי וכתיבת תוכן שיווקי לאינטרנט. לכל שאלה או התלבטות, DIGITWOW זמינה בשבילכם.

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף?

צרו קשר עכשיו ונצא לדרך

דילוג לתוכן